XT Kevadrogain 2015

Alutaguse
9.05.2015

Vedas! Sain ProTiimi seljataga selfile
Käes on see nädalavahetus, mida olen ammu kartnud. Kuidagi on sattunud nõnda, et väliste jõudude survel (mis ei olnud minu idee - ma rõhutan - ei olnud minu idee!!!) olen ma reginud ennast 5-tunnisele XT Kevadrogainile Pannjärvel ja ka pühapäeval toimuvale Tartu Kevadjooksule - 23km. Kuidas see nii juhtus ... tead talvel tunduvad ju kõik asjad võimalikud, mis on mitme-setme kuu pärast. Ja ma olen ju tugev - vapilõvi ... keda küll ei lasta vapilt alla enamus aega.

Niisiis XT Kevadrogain ja Sääsehirm rajal.
Kontrollaeg 5h

Plaane tegin erinevaid. Kõige loogilisem oleks olnud suunduda lõunasse, ükskõik kummalt poolt järve siis. Aga miskil seletamatul kombel jäi mulle mulje, et ainult alumise ringiga ei kahmi plaanitud 35 kilti täis. Et alustab ülevalt, jõuab ringiga alla ja siis üles tulles valib vastavalt ajale. No oleks maastik lihtsam seal üleval olnud - kus oli ikka räme võss raibe - oleks napilt nii ka jõudnud.
Aga teeme järjekorras poisid, ikka ükshaaval eksole!

GPS track alguse N-osas
Niisiis algatuseks KP21, siis KP53 ... mis jäigi leidmata. Nagu reaalselt ei leidnudki. Vaadates pärast gepsu träkki - kaldusin põhja ära, tulin küll tiba mööda jõge tagasi, aga ... nagu palju ei julgenud ja suundusin ikka põhja, et vast ma olen ikka liiga lõunas. Kole võss oli ka seal. No lõpuks jõudsin kõrgustiku ja sihtideni ... ja sain aru, et ... ikka puhta pekkis!! Ei läinud enam seda võsa ka murdma ja KP53 jäigi võtmata
KP23, KP40 olid lihtsad, KP71 üle raba joostes suutsin ikka mingisse mülkasse põlvini sisse prantsatada.
Järve lõunatipus radaderägastikus sai jälle tore o-viga tehtud ja läände pandud mööda teed ... krt see kompass on mul ka imeaeglane oma keerlemisega!! No õnneks sai suhtkoht kähku aru, kus olen ja suund korrigeeritud.
Aga ikkagi - terve see nädal ei ole ükski kaart tahtnud minuga korralikult suhtesse astuda - väga ebameeldiv!
KP80 ja 90 olid lihtsad. Nende vahel sai täis esimene tund, kotis 26 silma ja päris hea enesetunne oli. Vahepeal sihil ronis tempo sinna 5.15 kanti juba.

KP57'sse sai murtud otse läbi võsa ja järveotsa - kus olla olnud pisike beebipõder varjus - nii nummmmmi!! Aga see tee minekul KP46'te ... oli I-virule omaselt sillutatud killustikuga, mis oli umbes pooliku telliste suurustest tükkidest. Ilgelt rõve ... ikka kohe päris rõve oli seal joosta. Hiljem tuli sellist killustikku veel ... ja veel ... ja veel...
Kraav peale KP46 oli ... ülla-ülla lai ja vett täis. Sai siis põhja poolt otsitud ületamist, mis ei nõuaks ujumist - oli olemas. KP60 ja 30 olid lihtsad, KP94 minekul ... sai sihil põhiliselt jälgitud tossukandasid ja mõelda polnud väga aega. Mingil hetkel oli mul ikka raske ja siis oli paras aeg selg sirgeks lükata ja küsida "aaaa palju ei saa joostud juba väää?" Nooh oli ikka saanud jah palju. Vahepeal sai täis teine tund ja olemas 53 punkti.

KP70 ja 45 olid lihtsad. KP44'sse sai lõigatud otse läbi raba, kõrvuti maailmameistriga ja koos võetud. Ma ikka väsisin sookailude vahel karglemisest ära, mõni näiteks ei väsinud ... erinevalt tavalisest. KP65'te otsustasin minna mööda teed - no seal lasti jalg ikka väga sirgeks ... ja mina surusin huuled kokku ning hoidsin hammastega seda max pooleteisemeetrist vahet, silmades ikka üsna triibulised jutid juba. No maailmameistri - kes tuli otse läbi raba - nägu väljendas ikka hämmeldust kui me taas samal ajal KP's olime kui nemad :-)
KP72 vajas mõnusa jaheda liivase oja ületamist - ai vees oli päris hea, päris hea! KP66's tekkis mõttekoht. Et kolm tundi (ja 96 silma) on täis ja päris sealt alt läbi vist ei jõua? Või jõuab? Vist ikka ei jõua!

GPS track teises S-osas
Otsus oli, et võtaks KP92 ja lõikaks läbi soo teisele poole ja siis ruttu-ruttu üles. Tehtud mõeldud ... ei, alguses sai ikka tehtud. Siis sai Shleha sissetõmmatud ja siis taas tehtud. Mõtlemine tuli peale finishit. Et tegelikult oleks jõudnud ringi ka joosta. Mööda teid

Sooületus väärib eraldi peatükki - koprad olid hoolitsenud selle eest, et mätaste vahel oleks ikka korralikult üle pea pori. Katsetasin seda korduvalt. Ja oja raibe oli lai, lai, lai. Ja sügav sügav sügav! Teine tiim tuli ka meiega - nad pakkusid vahepeal - kui ma olin taaskord vööni või rinnuni muttasukeldunud, et "kuule ole seal, me astume sulle pähe ja saame edasi!". Humoristid kurat!!! Naljahambad! Nooh lõpuks leidsime kopratammi, mis meid üle aitas ... ja mina olin porine kui kurat! Miski 20+ mintsi möllasime seal.

KP83,34, 93 olid lihtsad. Ainult jalgadesse hakkas tuimus tekkima. Neli tundi ja 125 silma.
KP52 juures oli selline järsak, et ma pidin otsad andma sealt üles ronides ... aaaa avanev vaade olevat sulnis olnud .... mul oli 3 kraadi ja 4 meetrit, see ka üsna ähmane.
ootan tiimikaaslast
Peale KP31 oli aega 30 minti. Et mis nüüd siis? Võtaks KP24? Ei võtaks (homme ju 23 kilti eksole!!!). Okei võtan. Okei võtan KP20 ka. No okei lõpetaks nüüd siis ära. Väga hull nagu enesetunne ei olnudki.

Kokku:
140 punkti
aeg: 4:51.53
51 koht (DH 18.)
No ikka jube mage lugu nooh!!!

Distantsiks kujunes 32 km.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar