Tartu jooksumaraton

10. mai 2015
23 km.

No kuidas ma nüüd siia olen sattunud?? Ikka täiesti müstika.
Nagu jooksma puhast distantsi - 23 kilti. KaksKümmend Kolm KiloMeetrit!! Nagu whaaaatttt? Jooksengi Otepäält Elvasse või? Mina? Ise jooksen? Üksi? Kogu selle 100- kiloga? Nagu päriselt või?

5 km - 28.51 - 5.47/km
-10 km - 30.46 - 6.00/km
-15 km - 31.30 - 6.11/km
-20 km - 32.56 - 6.36/km
-23 km - 15.40 - 5.24/km

Valin eelviimase stardikoridori - nooh need eriti aeglased kogunevad siia.
Alguses asfaldil on hea, suhtkoht kerge ja mõnus. Palav on, higi voolab juba Otepää linna valgusfoori juures. Jõuan spordipartneri kahele piigale ja ühele sellile järgi - nende tempo on mõistlikult aeglane. Särgid oranžid, hea märgata. Jään nendega. Hoian ennast tagasi mööda jooksmast.
Esimene TP (5,3km) olen üsna reibas, aga mures. Kohe peale KP'd läheb raskemaks - krt ikka koledalt nüristab, kui näed et jäänud on veel 16 kilti. Nagu mida??? Mida!!!
Teine TP (11km) - seisatan, joon, joon. Banaan, sool ... joon joon ... veel banaani. Geeli pakki ei saa hästi lahti. Kui lõpuks saan, rebeneb puruks, lödistan ennast täis. Lähen TP'sse tagasi ja joon veel. Maailm tundub koledana. Pool maad saab õnneks kohe läbi. Raske on. Vaikselt hakkan edasi sörkima. Raske, päris raske, kole raske ja tuhm ikka. Tahaks kõndida aga ei luba. Saan Spordipartneri piigad taas kätte, hoian nende seljataha - ikkagi midagi tuttavat. Hoian nii lähedale, et saaks pea eesjooksja õlale panna. Tahakski panna. ... siis kohkun ja lasen vahe väheke pikemaks. Tüdrukuid koguneb veel punti. Mõni noormees ka. Iga meeter tuleb väga raskelt.
Kolmas TP (15,6km) - ooehhh, andis ikka oodata seda TP'd, olen täitsa otsas. Miks tulin? Kas jõuan lõpuni? Millal jõuan? Vahetult enne TPd näen Alarit. Tal on ka raske. Aga mul ei hakka sellest kuigivõrd kergem. Joon topside kaupa - kõik joon ära. Shleha joon ära, soola söön ära, banaanid söön ära, kurki vaatan natuke ... aga ei võta. Ei taha ära minna, no kohe üldse ei taha. Hakkan sörkima. Kas rohkem nüüd enam polegi TP'sid?
Ajapikku hakkan taastuma, samm läheb reipamaks kuna jooksen enamusest kiiremini. Igast tõusust sunnin ennast ikka kohe päris kiiresti üles jooksma. Enamus ei jaksa. Mina jaksan. Tuju tuleb tagasi, jalg on ikka tönts.
6km lõpuni ... 5km lõpuni - see vahe tundub lõputu. Mõistus üritab igasuguste vahendite ja ettekäänetega selgeks teha, et "...kuule kutt, ära jama, eile jooksid 32 kilti, täna pole mõtet ju ennast lõhkuda. Puhka, hakka kõndima, mis see siis on. Nooh kergem hakkab nooh. Kõndida on hea. Sa ei jõua lõpuni muidu. Näed Alar jäi ka juba maha. Ära kiirusta, kõnni, natukene kasvõi! ..."
jne.
jne
jne.
Tahtejõud õnneks ei kuula mõistust - jooksen edasi. Silmad vidukil, samm maailma kõige maalähedasem ... kuid liigun siiski kiiremini kui teised.
Neljas TP (19,6km) - jummal tänatud, ikka veel üks joogipunkt on.
Teadustaja ütleb "lõpuni on ainult 3,8km!!"
Ooot ... kuule ... see on ju täiesti joostav maa!
Ületan Elva jõe ja ... pööran ära võssa.
Hakkab palju kergem. Samm muutub kergemaks, miski vend tuleb hooga tagant - lähen kaasa. Ma täitsa jooksen! Ja täitsa jõuan! Ja tempo on 5.00/km, kohati ka alla selle.
Ma jooksen!
Ma kannatan ära need kildid! Raudselt!
Üks piiga tuleb ka tempoga kaasa, kihutame kõigist mööda. Kahekesi. Kõrvuti. Miskil tõusul annan veel piitsa juurde - spurdin. Tüdruk ka. Nii armas! Ilus tüdruk, pea nüüd veel vastu nats, palun! Aita mind veits! Tõusu otsas vajub tüdruk ära. Sörgin nats, ootan järgi, tagasi vaadata ei jaksa. Tunnen, et tüdruk ikka ei tule enam minuga. Umbes 2 kilti on lõpuni. Ma rohkem vist ei oota teda, kiman edasi.
No kurat tuleks see viimase kildi post rutem!
Tegelikult ma seda ei märkagi. Tunnen, et enam ikka väga ei jaksa seda tempot hoida. Siis näen silti 500m lõpuni. No pekki, selle ma jõuan küll kihutada. Möödun kõigist nagu tuul. Viimased 300m on väga pikad, elu pikimad vist.
Spurdin koos ühe turskema selliga - saan veits ette. Ta ei jää maha, viimasel tõusul pressib ette, mina kannul. Tõusunukil saan kõrvale, allajoostes saan mööda. 75 meetrit. Kohe üldse ei suuda enam. Vana teeb kiirenduse, mina ei suuda. Kängurust saan mööda, mõnest veel.
Finish!
Kurat, ma olen ju elus!!

Tulemused:
Aeg: 2:19.04
1337 koht

5,3km       30.40
11km     1:03.34
15,6km  1:31.46
19,6km  1:56.44

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar