XT Bingorogain Võsul

1.11.2014

Sääsehirm M-L'i ja Merka ja minu näol

Eelmine aasta Jõulumäel saime Bingorogaini kogemuse ... õigemini mina sain kogemuse ja Merka oli roolis :-) ... et päeva parem pool algab alles peale bingorogaini - nimelt hooaja lõpupidu!!!

Niisiis - seekord oli lisaks bingoformaadile juurde vändatud ka võimalus saada silm kirja seeliku/tripi/lipsu/kaabu kandmise eest. Ei jätnud kasutamata. DH tiimide eesmärk - 119 silma. Plaanimisaeg 5 mintsi ... no põhimõtteliselt võiks ka olemata olla, sest pool ajast läheb kaardi antirullimiseks ... no et ta kuidagigi tasapinnaline oleks ... rida aega läheb stardi kaardilt ülesleidmiseks ja ülejäänud aeg legendi lugemiseks - selle viimase pealt saab alati aega kokkuhoitud ... metsas on ikka äge avastada: "....pekki, me seda siis enne ei lugenud!!!

Plaanimisel oli meil kaks erinevat arvamust:
a) alustame kirdesse KP40
b) alustame läände KP24
Lisaks minu arvamus: kiiret pole, teeme korraliku plaani ja alles siis lähme rajale.
Natuke üritasime siiski KP'sid ka liita - no et mitte lõpus avastada, et puuduva silma saamiseks tuleks nüüd joosta 8 kilti kaardi teise otsa ja tagasi. LÜdele me eelmise aasta kogemusele tuginedes eriti ei lootnud - need ilmselgelt ei ole meile lahendamiseks!
Lõpuks otsustasime stardialast rajale lahkuda ... kohtunikud tahtsid juba närviliselt linte kokkurullida ... KP24-23-30-31

Taas lõi sajaga välja minu üks o-fetišeid: asulas totaalselt äraeksida. Iga jummala kord, kui esimese KP jaoks tuleb valida mingeid tänavaid ... siis mul läheb kaart täiega sassi, ma hakkan üle kere värisema ja paaniliselt kahmama mööda kõiki ümbritsevaid tänavaid. Suutmata kuidagigi seda õiget leida. Täiesti õudne, tegelt ka! Nagu iga jummala kord!! Ei olnud erand ka täna - ükski tee ei läinud minumeelest sinna, kus ta kaardile joonistatud oli.

Õnneks M-L ja Merka jagasid vähe paremini ja ... välja rapsisime. KP24 purret otsisime algselt küll ühe venna õuest ... aga peatselt olime siiski õiges kohas. KP23 - endiselt asula ja mina ikka veel ei suuda harjuda tänavate reaalse aukohaga ... nagu mingis teises asulas oleks jooksnud.
KP30 oli õnneks juba suht-koht metsas ... kaart ja mina hakkasime vaikselt jälle suhtestuma.
KP31 ja 90 olid lihtsad ... tegelikult on Bingol kõik KP'd o-mõistes lihtsates kohtades.

Et mis siis edasi? Ma mõtlesin mõtet et mööda teed KP42, siis läände - geomeetriliselt tundus totakas, aga 90-73 tundus mulle väga kahtlane träkk. No ja KP50, 60 jätame välja, sest ... seal on ilge soo_ja_võss, upume ära või sureme nälga!!

M-L'ile ja Merkale meeldis siiski orienteerumine ja träkk 90-73. Mingilt täiesti suvaliselt lagedalt leidsime näiteks 4 golfipalli, millest me 3 kaasavõtsime. Müstifikatsioon.
1h - 26 silma.
KP42 oli mingil täiesti ebareaalsel pisikesel kalmistukesel künka otsas - äge!!

Nu ja siis ütlesid tüdrukud, et mida põrgut, võtame selle KP50 kivi ikka ära! Tehtud mõeldud - polnudki kõige hullem võss, sai mööda sihti kenasti minna. No ja siis ütlesid nemad, et aaa võtame selle KP60 ka ära!!  Too siht oli vähe võssim, aga ka mitte üle mõistuse paha. Sai küll!

Siis sai mindud mööda teed LÜ20 peale ... ja tempo keris päris korralikuks. LÜ oli kargutamine. Noooo minul süda lõvi täis - minu_ala, minu_ala!! Kargasin sahmaki karkudele ja .... tegin paar ebakindlat sammu ja ... ei olegi nii lihtne! Suhtkoht kitsas oli see jalaalus ja libe oli see ka raibe. Ja kui allatulid, pidid jälle algusest algama. No pekki, ma ju oskan seda!!  Proovisin hea ja kurjaga ... ja isegi Merkaga - no ei jõudnud isegi kolmesilmaväärilist ringi ärakäia ilma koperdamata. /Lõvi läks ja istus vaikselt puualla maha jälle/
Päeva päästis taas M-L, kes ... ilma erilise kärata ... haaras kaikad ja hakkas tasakesi astuma. Ja astuski kogu pika tee ära. Lõpupoole me Merkaga olime valmis teda püüdma ... ma mõtlesin, et kui ta peaks nüüd komistama, siis ma viskan ta alla kõhuli kasvõi ... ja ega palju ei puudunud ... 5 meetrit enne finishit pidi M-L korraliku käbla panema - no kinnipüüdsime :-) Ja saime 2+5 silma kätte!! 

2h - 52 silma
Mulle igatahes tundus, et me jõuame kenasti 119 täis teha ja rutem kui 5h'ga. Tüdrukutele tundus ... et ei pruugi. Pessimistid on me tiimis!! Pessimistid!!
selle hea pildi laenasin blogist:
http://spordivadin.blogspot.com/

Edasi KP34 ja LÜ21 ... kus oli baar. Heh_heh_heh ... oli mida võtta ... kõike ei hakanud proovima, aga väikese rummi ja mõne õlle ikka lasin lipsutaha ... sõna otseses mõttes. Noorendikust tuli leida 5 kompostrialust - need ka suurema vaevata leitud sai. Lisaks moepolitseile meelepärane olemise eest - kokku saime sealt 10 silma, mis kulus vägagi marjaks ära.


Nüüd sai tehtud korralikum arvutus - ikka eri narr oleks lõpus tõdeda, et kotis on 118 silma :-)
või võtta LÜ's ennast vastutahtmist lõhki :-)
või avastada, et võetud on 117, aga seal kirdes polnud enam ühtegi 2 silmast KP'd :-)

Variante oli kaks:
üks - optimistlik - loota LÜ's kombinatsioonile 2+4 ... mis ei oleks meil takkajärgi vaadates ilmselt õnnestunud
kaks - mitte_nii_närvekõditav - võtta LÜ'st 2 ja ülevalt KP40 lisaks.

üks? ... kaks? .... üks? ... kaks? ... üks? .... kaks?
Õige oli teine! Tehtud mõeldud.
KP93 oli päris pikk edasi-tagasi träkk, kus tempo läks jälle üles. Tüdrukud lobisevad midagi, ma saan aru teemast ja küsimustest ... aga ei vasta. Ei jaksa. On suht-koht raske hetk. Aga elan selle üle, KP juures söön ja joon..

3h - 86 silma
Jõuame küll!
KP81'e tuli vähekse pikem suunaots võtta - kaardil on väike error - oja on joonistatud reljeefi kõrvale, tegelikult ta oli ikka orus. Natuke hakkasin kahtlema, et järsku ma ei näinud sihti ja kuna reljeef oli ka suht nihkesse joonistatud, siis ... aga oli õnne, siht jäi ette ja KP oli lihtne.

KP71 oli triki - tamm ojal. Teed nagu kaart ei näidanud, tegelt ikka läks sinna korralik rada, ma hakkasin juba vaikselt jõeluhta diagonaalis võtma, KP tähis paistis ka, nagu oleks teiselpool oja --- tüdrukud olid kahtlevad!
Mina ikka vaikselt nihkun üsna sopase ja märja laia luha poole, juba sulpsab jalg porri, juba kargan üle haruoja ---- tüdrukud kohe järgi ei torma!
Mina muudkui nihkun vaikselt ikka vee poole, plaanis ületada takistus diagonaalis, vajadusel kroolin märjemas kohas ---- tüdrukud endiselt ei kilju vaimustusest! /loe: keeldusid järgnemast!/
Tamm oli täiesti truubi_moodi_tamm, paar venda õngitsesid - oleks olnud päris hea vaatepilt, kuidas silla kõrval kroolib mingi jõll üle jõe :-)

KP53 ja 74 olid lihtsad ja edasi oli sisuliselt jooksuträkk - mööda asfalti ka veel.
4h - 113 silma

Hakkan vargsi ootama seda hetke, kus Merkast gasell väljub ... kuna mul on enesetunne suhtkoht OK, siis asfaldile jõudes teen alguseks ise igaks juhuks poolteist-kaks kildikest sellist 5.15/km tempot.
Merka naeratab selle peale kelmikalt, M-L püsib lõdvalt kannul.
LÜ22 - mingeid lehmasid on vaja lugeda ... ei hakka, võtame oma 2 silma kaasa ja lähme edasi. Enne veel jagame M-Liga Shleha.
Merka: "...No mulle ei pakkunud ju keegi shlehat, mulle isegi tundus, et kui oleksin käe sirutanud, siis oleks näppude pihta löödud....!"
Ees ootab ~3 kiltsi maanteejooksu.
Üritan selle 5.20/km tempoga edasi minna, jalad on ikka tuimad, aga no kuidagi kannatab ära. Enne alevit tunnen, et hakkab raske. Üritan tempot ja rütmi hoida - raske, raskem, veel raskem, vajun kiiresti ära.
M-L püsib, Merka vaatab minu poole, naeratab endiselt ... mulle küll nüüd tundub, et saatanlikult. Raudselt!
Finishijoonel läheb mul päris raskeks ... aga meil on vaja veel ülevalt KP40 võtta - Merka naeratab endiselt ja läheb ise tempot tegema (kaua sa kannatad seda sörki eksole :-)
M-L püsib.
KP40
Merka naeratab endiselt, M-L jõuab veel teevalikuid pakkuda. Mina enam o-kategooriates mõelda ei jaksa ja kaart on mõttetu mu käes. Tõus. Paganama raske, aga otsustan Merka kõrval püsida, saagu mis saab. Vähe on jäänud, küll ma kestan.
Finish. Tehtud. Jõudsime.

Kokkuvõte:  /Ametlikud tulemused/
Aeg: 4:22.04
119 silma
DH 7. koht

Merka: "kerge pettumus. Oleks eeldanud veidi kõrgemat kohta selle tempo ja liikumiskiiruse ja sisuliselt veatu esituse pealt."
Ei saa rohkem nõus olla!

Aga ikkagi - eri_pagana_tore hooaeg oli tiimiga Sääsehirm.
Kvaliteetaeg!
Raudselt!
Eriti need hetked, kus kolmest kaks räägivad ja kumbki neist ei ole mina :-)

*******

Õhtune Bingopidu oli ... see oli mingi uue ajastu algus. Pärsielt!
Tiim Sääsehirm oli astunud rogainimaailma. Küll mitte jõuliste sammudega poodiumile kõikide vägevate kõrvale, kuid ... sellest peost alates hakkas meilegi kujunema mingi nüanss, mingi oma vigur, mingi eripära, millest tuntakse tiimi Sääsehirm :-)
Tundus, et oleme teretulnud kogu selle superägeda seltskonna seas. Palju aastaid ootas veel ees, palju Bingosid, palju rogaine ... aga seda kõike me sel hetkel veel ei teadnud.

Õhtune luulevõistlus võttis joovastavate jookide kõrval tuurid üles. Ja toonane luuletus sai oi_oi_kui_märgiliseks ... poolteist aastat hiljem ... 2016 a. Extar24h võistlusel.
Aga seda me sel hetkel veel ei teadnud :-)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar