Libahunt Kolgas

25.okt.2014

Sügisese Libahundiga täitub mul esimene aasta rogainiradade kündmisel. Alles? Juba? Mismõttes? Ise ka imestan ... nagu oleks juba sajandeid rogaininud. Aga võta näpust, ei ole.
Eelmine okt. sai esimest korda Sääsehirmuga (M-L, Merka ja mina) Libahunti joostud. Noooojah ma olin enne lastega teinud mõned rogainid, aga need olid põhiliselt ikka jalutamised_kaunis_looduses. Adrenaliiniöö oli ka eelmisel suvel - aga seal oli ratas sees, seega mitte päris rogaini formaat.

Nuuuvoot. Tegelikult tundsin ennast eri_krdi_tugevana:
* aasta rogainitud - ikka täiesti vanameister juba - tean ala strateegiast ja taktikast absoluutselt kõike!
* paar nädalat tagasi TAOK läks ju päris hästi ... ja seal oli 8h ... asi nüüd see 6h läbilipata!
* terve nädal olen puhanud - mitte ühtegi jooksusammu - vorm peaks ikka üübersuper olema!!

Kaarti sai pikalt vaadata ... ja arutada .. ja ühtepidi ringi tehtud ... ja teistpidi tehtud ...
Ikka jäi tähelepanuta KP50, kus selgelt kirjas Stardiülesanne ... mis oleks võinud panna mõtlema, et too võiks olla esimene punkt. Me polnud seda KP'd oma plaani üldse pannud :-)

Stardis sai lipikukese, kus "ülla-ülla" tuligi võtta KP50! Algas rahvamatk, mille ajal jõudsime meie oma plaane tuhat korda ringiteha. M-L jooksis tiiru ümber Kolga mõisa ja piuksutas vajalikud KP'd. Siis vaidlesime veel natsa rajaplaani muutmise võimaluste üle, kuid õnneks-õnneks - plaan on vanem kui meie ja seda ei muudeta!  Jooksime tagasi starti ja panime ajama enda esimese KP23 suunas.

Ilm oli külm, napilt üle nulli.
Esimesed punnid tulid üsna emotsioonitult, M-L muudkui piuksutas. Esimese tunni lõpuks olime KP71, kus lisaülesandena M-L sõitis köiega ... kuhugi jõeorgu ja ma pidin ta tagasi sikutama.

KP53's oli üks emotsionaalsem jõeületus ning peale KP56 tuli see, mida Merka kartis - pikem rabaületus .... mille kohta ma olin plaanides arvanud "ah mis seal on, see ju sisuliselt lage ala". Ei olnudki muud, kui et raba oli kerges jääs ... mis jala all mõnusalt murdus ja ma korda paar ikka lähes põlvini rabavees olin. Vesi oli päris külm - kohe eri_krdi_jääkülm ja ebameeldiv. Kohe nii külm, et peale igat sulpsatust võttis üsna mitu sammu aega, enne kui jalga jälle tundma hakkasid.
Tüdrukud olid kavalamad ja hüppasid mättalt mättale, said pea kuiva jalaga üle.
Peale KP64 oli järgmine emotsioonikam jõeületus mööda langenud puid.

Ja teine tund oli kulunud, läbitud oli ainult tiba üle 12km ja keskmine tempo oli olnud masendav. Mul hakkas kerge väss ka peale tulema, õnneks polnud väga pikalt järjest joosta saanud, võss ei lubanud. Nüüd siis paar KP vahet sai lipata.
KP71 oli LÜ, kus taas M-L ronis mööda mingit köisredelit kõrgustesse, samas pidi tasakaalu hoidma, et mitte allalennata - see oli päris julm ülesanne, mina poleks seda jaksanud teha - ja siis tuli sealt allahüpata julgestajale lootes. Päris õõvastav, väga tubli M-L!

Nüüd tuli raja ebameeldiv osa - pikk jooks mööda lagedat tuulist mättalist põldu + kakerdamine mingis loduvõsas pokumaal (KP54) - kõik pokud olid muide külmunud!! + solberdamine mingis ojas,
kus kopratamm oli suhtkoht katki kuiva jalaga ületamiseks (KP63) + kakerdamine kuuse/segavõssis pikemal suunaträkil (KP45).
Ja üle poole ajast oligi möödas - mina olin väsinud ja lisaks hakkas jalg paremast puusaliigesest valutama, nagu kunagi ammu, vahepeal võttis päris lonkama.

KP82 oli LÜ õhupallide nooltega puruksviskamises - M-Liga kahepeale tulime etteantud katsetega toime.
4h oli möödas, olime läbinud 23km, võtsin sisse ibuka ja Gutari ... mõne aja möödudes läks nii puusaliiges kui ka olemine paremaks. Suisa päris heaks.

Aeg pressis tagant ja plaanis tuli hakata tegema muudatusi.
Esimene otsus oli KP83 (Viru raba torn) väljajätta kui edasi-tagasi jooks ... aja edenedes otsustasime siiski võtta - 8 silma saamiseks oleks tulnud muidu 3-4 kp'd läbi joosta.
Tee torni oli suvisest lastega matkamisest tuttav, Merka ja M-L tirisid laudteel sellise tempo üles, et ma oli torni jõudes täitsa surnud. Kaugusemõõtmise LÜ tekitas elavat keskustelu - lõpuks piuksutasime ühe variandi ära ... mis hiljem -ülla-ülla- osutuski õigeks. Saime punnid kätte ja miinused jäid saamata.

Täpselt 1h oli aega. Liiga palju erinevaid variante liikumiseks ei olnud jäänud viimaseks tunniks. Võtsime kõik, mis teele jäid ... ja mina võtsin Shleha. KP43 juures saime aru, et ... aega on veel üle 20 mintsi, lisaKP'ks on võimalik valida KP28 või 32. See viimane annab suurema silma ja puhas mööda teed jooks - selle võtame.


Osssapühapüss - Merka sai asfaldile ja kukkus kappama. Ma ikka hoidsin kuidagi kannul, M-l'i kui LÜ'des põhitegija saatsime shortcutile. Tagasiteel finishisse haarasime M-L'i kampa poolepealt ja Merka surus muudkui pedaali - nägu läks tal aina rõõmsamaks ja tempo muudkui tõusis.
Lõpukildid oli puhas asfalt ... ja anti hagu alla 4min/km. Hambad ristis hoidsin ennast Merka kannul.
Finish ... ohõudust!!





Kokkuvõte: (Ametlikud tulemused)
aeg: 5:52.24
punne: 140
koht: 22 (HD 8)  Oh_sa_püha_püss kui kõva tulemus!!!

Respect M-L, kes sa kõik need õõvastavad ülesanded enda peale võtsid!
Respect Merka, kes taas jooksis nagu pöörane!

Mari-Liis: "... eile jõudsin koju ja siis tundsin, et ikka jube väsinud olen. Peale pesu vajusin diivanile ja sealt enam püsti ei saanudki õhtu jooksul. Täna (pühap) olen ka nagu äratambitud kapsas, käelihased sellest redelist kah täitsa valusad. Ja põlved on nats sinised ja paremal käel tuleb ka üks sinikas, see vist ikka sealt redelist või kuskilt. Aga no võistkonna edu nimel kõigeks ja alati valmis ! :)
Meil vist ongi üks hää tiim, et Tarvo loeb kaarti, mina teen lisaülesandeid ja Merka jookseb, võtab punkte ja innustab meid teisi 4.30ga kihutama :) ..."


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar