XT Sügisrogain Rõõsal - kes hullas herilastega, kes tapeti niisama maha

18.09.2021
4h
Sääsehirm

Enne starti tuleb harjutada
finišeerimist!

Eelmisel aastal samal ajal oli kena suveilm, käisin lühkaritega Jalase rabas ja ujusin laukas. Praegu vette ei läheks, kohe üldse ei läheks! Aga Rõõsa on teada-tuntud riukalike laugastega koht. Jõhkrad mäed, ettearvamatult sissevajuv raba ning kenake võss seal vahel.

Randy ätt XTSport oli teinud raja ... no mis rada see selline on, kus pooled punnid on ühel pool Rõõsas ja teine pool on Paunküla taga - vahepeal tühi!!!!

Meile ikka võss ja sopp meeldib - otsustasime alustada Rõõsalt. Seal oli nagu rohkem ka seda punktivärki. Samas ... polnud meil aimu, et kas jõuame sealt kõik ja mis siis saab või ... üleüldse mis saab, kui aega jääb üle ja punne enam pole?? Nõmedalt tühi ülejooks?

Merka arvas, et võitev träkk on "8" tegemine - natsa Rõõsalt ja natsa Paunkülast. No Paunküla on mööda teid jooksukas ... ma ei tahtnud joosta silm ruutus! Ma ei jaksa joosta silm ruutus, üldse ei jaksa eriti joosta!!

Läksime ikka Rõõsale ja võtsime sealt mis võtta oli. Kaks loodepoolset KP38 ja KP61 jätsime, ei jäänud nagu teele ... seda 61 oleks võinud vo isegi väisata. Kena loogiline ring sai kokku ... ainult valepidi!! Oleks pidanud taipama, et vastupäeva tuleks teha - siis saaks lõunast veehoidla kaldalt üle tulles ka mõned KP'd võtta!! Ilmselt selle nahka meie tulemus ka läks - jooksime pika maa ja punne saime vähe!!


Algatuseks tahaks kohe kurta - see soojaksjooksmine võtab ikka aega ... aga aega sulle ei anta alguses - kõik kappavad minema tolmujutt taga. Ja mina siis kooberdan seal, liipan oma plekkpuusa, ei saa kuidagi jooksusammu sisse, natsa on nagu valus ka. Igatahes on jube ebamugav - nii endal, kui ka pealt vaadata! Aga maha ka ei lubata jääda - no et lased sellist kerget sörki. Ei saa, panna on vaja!! Puhas õõv on see alguses mööda teid panemine - üldse mulle ei meeldi! Alles kuskil 3-4 kildil kaob lonkamine enam-vähem ja puus saab pehmeks.

KP49 minnes keerasime ... no krt. sealt nagu läks tee! Aaaa mitte eriti kaugele ja kindlasti mitte õige - pidi võssi murdma ... ja aega kaotama.

KPst väljudes ja mäe otsa ronides astus Merka herilasepessa ja sai vöödilistelt põrgulistelt 10+ nõela jalga, kätte ja pe..e. 

puhas ilu ja sportlik vorm!
Lugu oli nõnda, et mina läksin ees ja astusin mingile mahalangenud pehkinud puule ... mis oli ilmselt herilastele kuuluv kinnisvara - ma ei saanud midagi aru, no täiesti renoveerimata kodu oli!! Kamuflaaž oli  täielik! Maja või midagi!!
Merka tuli järgi ja nägi järsku kena sumisevat sülemit ja astus otse sinna sisse - ilmselt trampis neil poriste jalgadega magamistoa voodis?? - no ei jõudnud reageerida. Ja siis ikka laksati!! Isuga kohe!!
Merka jooksis ja kisas :-)

KP82 juures läks nats sassi, nägin vett ja kohe pöörasin ... ilmselgelt liiga vara. Väljatulles vajusin vööni kraavi. Sama tegi Merka õiges kohas sissepöörates - ma räägin - Rõõsa raba ja kraavid on salakavalad!!

KP91 juurde ei läinud mingit teed. Vähemalt oli kohati kaduv rada kaugel sellest klassist, mis kaardile on joonistatud. Träkk 91-57 oli ilmselt o-tehniliselt lihtsam, kui vastupidine lähenemine. Kuigi ka seal vist polnud probleeme.

Viga siin, viga seal!
KP92st väljudes laudteedel läks meil taas veits lappesse - keerasin kuhugi rajalt maha varem, kui mõistlik oleks olnud. Palju aega seal ei kaotanud küll. 

KP81 ja 73 olid väga udused punnid. Radu oli seal nigu sigu ja suurt aru ei mõistnud kus mis läheb milleks. KP73 sai eriti totakalt ringiga teelt lähenetud, selmet 7 sammu otse läbi metsa teha :-)


No ja siis oligi kutupiilu! Surnud part!
Punnid otsas!


Tund+ aega ja Merka pakkus ringi 34-22-93-48-62-72-51-33
Mina vaatasin teda silmad pärani nagu Kirde saia: "Lolliks oled läinud või?? Tunni ajaga jookseme kaardi teise serva ja võtame kõik maailma punnid???"

Aga pidi meeldima! Jooksin nagu suutsin. Eriti vist ikka ei suutnud?

KP34 sai kohe viga tehtud - ma ei lugenud, et see on siloauk ja kaardilt ka ei lugenud mina kuidagi välja, et see ei ole looduslik reljeefijonks. Lähenesin ülalt ... siloaugule ... mis on betoonist seintega sügavik ... ja punn oli muidugi all!
Oi ma sain teada, mida mu lähenemisteest arvati! :-)

Õnneks oli nii palju oidu, et kõigepealt sai sihik pandud KP93 peale ja siis seal mõtleme... mõtlesin majee oma pulss punases olekus!!

Träkk
Oi kui pikad need teelõigud tundusid!! Jõhker! Üldse ei jaksanud! Pilt oli juba KP93 juures taskus, mingit edasist arutamist ma ei tahtnud enam kaasa teha.
Lisaks tuli kõvasti "motiveerivat kõnet" teemal, kuidas me oleme liiga palju väikeseid vigu teinud täna!!

Ei taha sellel hetkel seda teada, üldse ei taha!!
Ütle, et ma olen tubli olnud, hästi jooksnud, et me suudame lõpuni!!
Midagigigigi!!

Ei tulnud!

30+ mintsi aega 
Mina: "Võtame KP51 ... ja ära!!"

Oleks natuke mõelda suutnud, oleks mõistlik olnud ka KP72 teepealt korjata ... isegi kui oleks hiljaks jäänud, on 7 silma piisavalt palju, millest maha nüsida. Aga mina ei suutnud midagi enam mõelda. Lihtsalt jõllitasin Salomoni märke täpiks kaduda ähvardavatel tossukandadel ja proovisin neid mitte liiga kaugele lasta. Ühtegi arusaadavat mõtet ei olnud! Samas ilma nende eeskappavate tossudeta oleks ma juba rajale ää koolenud!!

... ??? !!! @@@
Pidevalt laksis teine mina, see normaalsem, sisse: "kurat, mina enam ei jaksa! Jään seisma ja kõik! Minge kõik kuuti!!"
Õnneks see arulage mina ei peatunud.

Kuskil vist Merka küsis: "kas läheme KP33 ka - see üle põllu mööda traktorijälgi minna??"
Mina jälle ei kuulnud, mida ta küsis ja ei osanud vastata. No ma ilmselt poleks osanud üldse mittemillelegi mittemidagi vastata - ma olin ikka täiesti lödi. No päriselt ka - korralik plöta! Arusaamatu lapselalin!
Tolle KP oleks võinud isegi võtta, vo oleks isegi aega jõudnud ... aga 3 silma tundus liiga täbar selle efforti jaoks!!

Nagu poleks veel
jooksma hakanudki??
Ulme!!

Jõudsime aega.

Krt ma olin surnud! No päriselt ka.
Sellest krdi jooksmisest mööda teid! Kohutav!
Ei jaksa!
Lihtsalt hing ja kere ja see mõistlik mina ei ole nõus selliseid õudusi enam tegema!

Tulemused:
3:54.02
128 silma
DH40 - 9. koht
25,9 km

Pildid Edithilt - tänan!


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar