Jää-öö-o Vol 3 - Raku järv

18.01.2018

Äkitsi on saabunud miinuskraadid (juba jaanuaris eksole, uskumatu täiesti!!), vesi suhtkoht kannab ilma massipiiranguta - olen katsetanud näit. Männikul ja veel mõnel teisel järvel. Täitsa bueno!

Ja vaatamata juba jaanuari keskel saabunud külmakraadidele, ei ole seda lumeollust eriti pudenenud (no kuidas saaks olla jaanuaris juba lumi eksole, miinus alles tuli nädal tagasi. Uskumatu talv ikka!!). Seega kandev vesi on suhtkoht sile, lumetu ja ... pandav!
Täpselt parajalt pandav Jää-öö-ooks.
RESPECT taas Silver Eensaarele operatiivtöö filigraanse läbiviimise eest!!

Eelmise aasta Vol 2 oli natuke üle võlli - jää ja metsa suhe oli umbes 1:1 ja minu uhiuued uisud andsid saba ... aga sellest kõigest patrasin ma juba aasta tagasi. Nüüd on uued uisud ... Zandstra pure metal ja Raku järv asukohana tundus rohkem jää suunas kaldu olevat. Loodetavasti.

Ei muud kui stardijoonele, tagasihoidlikult maailmameistrite ja teiste korüfeede seljataha.
Minek.
Alguses tempo selline - ülla-ülla - rahulikupoolne pigem.
Kogu reissile andis omamoodi fassongi fakt, et mul ju vanakooli SI - no-Air_at_all. Vanakooli mehed pidid ennast ikka jaamani väjapressima läbi okste, et auku toppida mida vaja. Kusjuures paaril korral võttis mul rida aega jalalt jalale tammumist, et üleüldse tuvastada, millise oksakese küljes see auguga divaiss on??? Teised olid selleks ajaks juba ammu leffa-leffa teinud ja uuele träkile siirdunud. Ja nii igas KP's - vanakooli mehed olid sunnitud tegema vähe kandvama pausi.

Sisuliselt oli peale esimest 5 KP'd rivi meeldivalt hargnenud ja võis sõitmisele mõelda. Esimesed uisujooksud tehtud - krt. ma enne lubasin, et ma ei jookse enam kunagi uiskudega maismaal!! Tjahhh ka esimesel oleks pidanud tegelt uisud ära võtma ... aaa no silm oli ju ruutus - edasine trass tundus sõidetav olevat.

KP6 juures kammisin natsa valet tutti ja lasin 5-6 venda mööda.
Träkil KP7 - KP8 võeti õnneks uisud vabatahtlikult jalast, oli ka suhtkoht pikk liivadüünides jooksmine ... ei olnud minu tassike teed see suusasaabastega jooksmine. Samas võrratult parem kui uiskudega jooksmine. No kohta siiski väga ei kaotanud.

Tehtud. Pole paha!
Edasi hakkas minu leib - pikad träkid ja kena jää. Ega siin midagi o-mõelda polnud - vaatad, kuhu jäljed lähevad, lambid ees vilguvad ja annad kuuma! Uisutamine on vist üks väheseid distsipliine, mille tehnika ma olen elu jooksul miskil seletamatul kombel päris käppa saanud ja mis siiani üllatavalt esteetiliselt mul välja tuleb. Igatahes vaikselt vajusin jälitajatelt üha rohkem eest ja eelmistele aina lähemale. Korrektuuri tegi muidugi iga Jumala KP, kus ma pusserdasin oma ettesõidetud aja maha topitava augu otsimisele ... nagu elus ikka :-)

KP12-13-14-15-16 tritsutasime koos Kaimo Käärmann-Liivega. Tempo oli selline meeldiv - konti ei murdnud, aga ma panna ka nagu eriti ei julgenud. Meeldiv oli siiski tõdeda, et jälitajad jäid järjest rohkem maha ... kuniks ma vahetult enne KP16 korralikult nina vastu jääd panin. Oli mingi järjekordne külmunud mügarik, mida ka enne oli ettetulnud, aga siiani oli õnnestunud alati püsti jääda, vahel isegi ei uskunud! Nüüd siis karistati ära. Sajaga. Kuniks ma jalad alla, lambi tagasi pähe ja uuesti liikuma sain ... oli Kaimo kauguses täpiks tõmmanud.

Vihaga võtsin küll jalad kõhu alt välja ja ilmselt tegin oma tippajad paaril träkil, kuid Kaimot enam kätte ei saanud. KP18 eelne ja juures olev maariba/roostik ei soosinud ka minu kaalukategooria meest ilmselgelt.
Eelviimasel ja viimasel träkil võtsin uuesti jalad kõhualt välja ja õnnestus enne finišit veel tiba kohta parandada, samas uisutehnika hakkas selgelt äralagunema - saapaküljed kraapasid kohati jääd ja tõuked läksid järjest rohkem kuhu Jumal juhatas.
Aga ei hullu, ei hullu.

15. koht
Aeg:  47.06
Distantsiks näitas: 13,1 km
Tulemused on siin

Ei ole paha. Kaotust esimestele noortele ja andekatele tippsportlastele ei kogunenud üldse liiga palju.
Uisutamine on äge!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar