Kae keeleõõva - no tule taevas appi! Vol 1

24.01.2018

... pekki ma olen vist ikka vanaks jäänud!!??

Nüüd vot tuli see hetk, kus ei suuda mitte vaiki olla ja peab kirja panema. Ei saagi ma aru, kas tõesti inimeste eesti keele oskus muutub aasta aastalt täbaramaks või mina norivamaks?
Jajaaaa ma tean, et õige vastus on teine ... aga ma ei usu seda. Lihtsalt ei usu!

Kolm korda võidi arvata
ja õige oli kolmas.
On kapsas ilma karvata
ja sibul see mis tolmas.

Siis arvata võis korda kaks
ja õige oli teine.
Meil aseesimees on paks
ja sakslatel on Heine.

Siis valida võis ainult kord
ja ikka läks meil täppi.
Et tatarlastel oli hord
ja käol ei ole käppi.

Nüüd enam arvata ei või
ja me ei saagi teada,
kes meil silmad segi lõi,
kes võiks neid sirgeks seada. 
--Peeter Volkonski--

No kae seda õõva eksole!!

Ma ei ole keeleteadlane, mu enda kõne- ja kirjakeel on valgusaastate kaugusel korrektsest (mitu ziljonit viga on siinsamas blogiski ... aga vähemalt miljon ja staadion ma oskan kirjutada :-) ...
Kuskil on alati mingi piir. Nagu tegelikult ka on.

Et kui ma ei tea, mida sõna tähendab, siis ma ei kasuta seda sõna. Või kui ma päris kindel ei ole mingis väljendis, siis ma enne vaatan järele (jah, just vaatan järele, mitte järgi!!), et kuidas või mida või keda või kuhu. Kui keeruline see olla saab??
Aga ju siis saab.

Ma ei räägi mingitest typodest tekstis või nauditavalt mahlakast sõnakasutusest õllelauas, ooooei mu kallid sõbrad. Ega ka mitte ägedatest lausetest korüfeedelt Toomas Uba ja Lembitu Kuuse: "Ja nüüd finišeerib Berit Aunli, kes on vahepeal saanud lapse", "Suusastaadion on tehtud selliselt, et kõik naised käivad siin meie alt tiiru läbi.“ jne. Oooei.

Su jutt on nagu kärbsesumin mu kõrvus...
--Mika Waltari, Sinuhe--

Mind täiesti õõvastavalt viib masendusse, kui inimesed räägivad lauslollust vägagi tõsiste kavatsustega, ise arusaamata ja vaevumata seda ajuvärki vähimalgi moel kasutama, reaalselt - vähimalgi moel! Tulemuseks on ikka karmikoeline õõv.

😖  😖  😖  😖  😖
  Eesti keel ei ole googletranslate inglise keelest! Üldse ei ole!
Saage sellest palun aru härra peaminister, kui te räägite lauast: "Paljud teemad, mis on laual olnud juulikuus jätkuvad kindlasti ka septembris, sügisel jne...."
Laual on sült, seapea, rosolje, 5 viina, Põltsamaa sinep ja must leib. Kurat!!
Ei ole ideed, teemad või probleemid!! Üldse ei ole!!

Teemade laual olemine ei tähenda mitte midagi. Teemad on mõtlemiseks, arutamiseks, läbirääkimiseks. Kui nad on laual, siis on tähendus sama, nagu raamatud on riiulis. Seal neid hoitakse tõesti, aga raamatuid muide ka loetakse.“
--Margus Mikomägi-- 


😖  😖  😖  😖  😖

Ühes hommikuprogrammis lapati värskeid ajalehti ja muu hulgas tuli jutuks asendusemadus. Lugu läks edasi ja kuuldavale toodi lausejupp kui rasedus on konfirmeeritud“. 
Nagu whaaaaaattt??? WTF??

Uurimisel-puurimisel selgus olukorra õõv - tänapäeva eesti keeles on sõnal konfirmeerima olnud ikka ainult üks tähendus ja see on leeritama. Võõrsõna konfirmeerima on ladina päritolu ja ladina confirmare tähendab küll "kinnitama, tugevdama", kuid eesti keeles ei ole see tähendus juurdunud.

ee ... see on üks väga vana nimi ja – see ei lähe mitte...
--Paunvere köster Kiire ristsetel--

Samas ... eks leeritamisel võib ju ka asju juhtuda :-)
Oi õõva!!!

Ilmselgelt on kurja juur inglise sõna confirm, millel vähemasti kolm tähendust: ’kinnitama, tugevdama; seadustama; leeritama, konfirmeerima’ - ehk siis taas ... tark ei torma guugeltransleitima ja selle ajuvärgi kasutamine oleks olnud ütlemata mõistlik!


😖  😖  😖  😖  😖

Kallid kohvikute ja restoranide pidajad, soojasaia ning külmarohu müütajad, seltsimehed ja sõbrad - populaarne purustatud ubadest tehtav tumedavärviline jook on KOHV
Just! Ilma igasuguse iiiiiiiiiiiiii-ta seal lõpus nimetavas käändes!
filtrikohv
hommikukohv
Iiri kohv
Palun mulle üks must kohv!!!

😖  😖  😖  😖  😖

Nüüd näputäis armsaid sarnaseid sõnu, mida kasutatakse nagu Jumal juhatab. Või siis ei juhata? Pigem ei juhata.
Ei salga, et isegi panen tihti puusse ja siis on piinlik. Väga piinlik. Ausalt!

alustama ja algama
Asju alustada saab ainult elav tegelane või seltskond elavaid tegelasi.
Ets alustas Jää-öö-o'd jääaugust väljaronimisega
Riika alustas oma päeva 3 aastat vana Audi käivitamisega
Tarmo alustas Loksa SPAs oma rahvatantsija karjääri
Heiti alustas ... ei, Heiti lõpetas rogainiaasta Sääsehirmule kaotamisega
-- tahate ma jätkan? :-) --

Aga kõikide laste lemmiku „Kättemaksukontori“ uhiuus hooaeg, hüper-super loosikampaania või tantralaager ei alusta midagi vaid algab ... võibolla ... kui kuidagi teisiti enam üldse ei saa.

õieti või õigesti
Õieti tähendab õie kaupa elik õis õie haaval! Vottt!
--tundmatu filosoof--

Tundmatu filosoofi väide kaasaegses grammatikas enam ei ole 100% õige, samas ... asju võiks ikkagi teha õigesti ja teemasse läheneda süvitsi!

😖  😖  😖  😖  😖

Keeleminutite lõpetuseks meie kõigi lemmik ajast aega ja hetkehitt, mis ajab kanakarja pöördesse ning neegri hüppesse - vabandamine

Eesti keeles "vabandan" = "annan andeks"
Nii lihtne see ongi!! Üheselt!

Kui ma löön kellegi silmad segi, siis ma palun vabandust elik andestust. Ja kannataja mõtleb ... pikalt ... kas vabandab ehk andestab ehk annab andeks.

Ja, põrgut, suletud kassasse ei panda silti "vabandame", sest mina ei ole süüdi, et teil kassa kinni on!! Ja mul pole mõtteski paluda vabandust, et ma poodi tulin. Ja ma ei vaja, et te mulle andestaksite minu kohalolekut elik vabandaksite! Capiche!!

Ja härra peaminister, palun ärge rohkem esinege traktaadiga vabandan kogu rahva ees valitsuse nimel!
Sest see on võikalt õõvastav ja viib mind mõttele, et Te kasutasite hoopis lause keskel valet käänet?? Et tegelikult oli teie soov öelda, et annate meile kõigile andeks, et me peksame naist/meest/lapsi ja koduloomi? Et te annate meile andeks, et meile ei meeldi Teie kvadriljoni tasemega tulumaksu seadus? Et meile ei meeldi veel paljud muud ägedad seadused, aktsiisid ja poliitika, mis on õõvastavalt jaburad? Et me paluksime järjepidevalt selle eest vabandust, et me kogu sellest suurest kaelalangevast poliitilisest headusest midagi ei taipa? Siis Te saate suuremeelselt öelda "Ma vabandan, pööbel, ma annan teile andeks!!"
Oo mida suuremeelsust!!

Ma räägin, see vabandamine ajab pöördesse, palun vabandust! :-)

 If those rascals have no bread, then let them eat hay
--Joseph-François Foullon--

😖  😖  😖  😖  😖

... ja nüüd mu kallid sõbrad, minge koju ja küsige oma varateismeliselt tütrelt, aga võib ka pojalt, mida või keda tähendab sõna liiderlik
Enne istuge, et te minestades pikali ei kukuks!

Õõvastav eesti keel :-)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar