Viljandi järve jooks

1. mai 2014

Ei saa aru, miks ma andsin järgi sellele survele talvel ja regisin ennast Viljandi järve jooksule?? No ilmselt tundus üritus piisavalt kaugel ja ma kunagi olin ju käinud .... jooksmas. Nüüd siis läksin ka ... läbima pigem. See the difference!!

No hullumeelne raffamass oli kokkutulnud pisikesse linna ja parkimine oli nagu laulupeol. Täiesti teine sellega, mida mäletasin aastast 2002 ja enne seda aastast 1990/91. Ja mingi staadion oli tekkinud kus oli start ... ja alguses starditi üldse valele poole. No ja ma ikka pole ammu-ammu jooksuüritusel käinud, kus mu ees ja kõrval on ~2000 inimest. Kergelt trügimas ja nõelumas. No ma pole üldse ammu jooksuüritustel käinud :-) Ja siis kui viimati käisin - ei nõelutud minu mäletamist mööda. Uued ajad, uued kombed! Normaalne!

No alguses tõesti oli häiriv see, et paras tunglemine toimus. Aga lasin vaikselt sörgikest, keskmine oli kenasti üle 10min/km. Natuke kartsin parema sääre pärast, aga see ei teinud kordagi valu. Diclac ikka super!! Esimesest tõusust läks olukord vähe lahedamaks. Ja tõuse mulle meeldib joosta. Endiselt. Nii suvel joosta kui talvel suusatada - tõusud minu sõbrad!! :-)
Järve otsa TP'ks sain keskmise ikka alla 6min/km. Õnneks. Oli ikka nukker tunne küll vaadata, kuidas ta üle 6 min/km oli :-(
Peale TP'd oli tuttav vasakule rappakeeramise koht - alati olen sealt läinud ju!! Seekord vaatasin ka vilksamisi ... aga ei läinud. 2002 astusin seal laudrajal laua otsale, mis blinnnnndi mulle napilt vastu vahtimist pidi panema ja ma käisin näoli mutta - päris ebameeldiv meenutus! Seega täna läksin mööda rada edasi rahulikult ja rabarajale ei pööranud. Enesetunne oli hea ja samm suht-koht reibas.
Kuskil poolel maal ei olnud avg. tempo paremaks läinud, ikka napilt alla 6 mintsi ja ma hakkasin juba rahutuks muutuma. Vahepeal oli mõni tiba raskem hetk ka kus lasin sörki ja taastusin kenasti. Kuskil 9km'st alates hakkasin tempot ülespoole kruvima. Enesetunne oli suht-koht hea, jalg kandis ja kerge ülamägi, mis mulle meeldis. Sain keskmise 5.50/km peale.
Aga alamägi mulle joostes ei meeldi, ebamugav on selliste 3m hüpetega kapata ... erinevalt suusatamisest, kus laskumised minu suured sõbrad. Järve otsas oligi veits raskem moment, aga ikka surusin edasi. Eks see viimane kilt/poolteist oli selline tuim kannatamine - niiväga väsinud polnudki, aga 4.30 tempo hakkas hapnikuvõlaga vajutama ja maa finišini tundus kuradima pikk ja lõputu. Aga kannatasin ikka finišikaareni ära.

Kokkuvõte:
Aeg: 1:07.58 ja 1867. koht. Ahhhh ei ole häda midagi, tegin ilma probleemideta lõpuni ju - ja see oligi eesmärk. Ja teise poole jooksin selgelt kiiremini - ka tore!
Ma pole päris kindel, kas ma järgmisel aastal seda uuesti teeksin, aga ... päris NEVER ka kohe ei ütleks. Küll aga vähenes oluliselt entusiasm osaleda jooksuvõistlustel - oli vahel mul see plaan ka suveks, et kui äkki prooviks neid rahvajookse. Ei proovi vist ikkagi - puhas distantsijooks ei ole hetkel ikka väga meeldiv mulle.

Huvitavat infi ajaloost ka siia - olen nüüd 4 korda osalenud järvejooksul nõndamoodi:

Aasta
Aeg
Koht
1990
43.33
67
1991
46.27
98
2002
1:03.09
727
2014
1:07.58
1867