16.05.2021
Vääna
Merle, Agur, Tarvo
Talvel oleksid suusad ilmselt vahendiks olnud, aga nüüd ... no suusad ei olnud enam autos! Proovisime rattaga. Koroonaajajuhend oli ... no pekki - pea pidi plahvatama. Kolm korda lugesin. Mõttega. Kahe mõttega. Üks oli selge - autost ei tohi väljuda enne starti ega peale finišit. Aaaga võibolla ei tohtinud vahepeal ka autost väljuda?
Oli mis ta oli - rajale me tuiskasime .... ja kohe Jumala valet teed pidi! Andis selgelt aimu, et siit täna tuleb!!
Õuõuõu - see läheb ikka täitsa lappama!!!
Ütleme nii, et isegi kõige aeglasemate jooksjate kättesaamiseks õigel suunal pidi mokk_rinnal kõvasti pressima. KP57 oli esimene, enamus jooksjaid oli selle enne meid juba läbinud! Õnneks meil oli taipu KP23 ja KP35 nõlva alt sõites võtta.
Viisakam variant oleks olnud |
Tegelikult oleks pidanud tolle lääne- ja keskosa hoopis teisiti lahendama - nagu kõrvaloleval pildil. Oleks saanud rohkem punne ja loogilisemalt liikuda. Aga kui sa isegi stardis kaardi nüansse ei näe hästi, siis ei tule ka plaan just kõikse parem.
Keskosa jätsime alguses üldse kõrvale - nagu ei olnud plaani kogu kaarti puhtaks teha. Arvata oli, et paremad teevad ... las teevad.
Niisiis kündsime seda Keila-Joa raketibaasi suurima isuga - KP50 juures oli miski riisiistikuid ootav kartulipõld, ilusasti vee all. Piki teed sai, keskjooks vees, küffida, mis paaril korral oleks mul lõppenud üle nipli lendamisega.
Eri krdi napilt läks!
Tee põhjast oli keegi mõned paeplaadid kohati tuuri pannud ja ega mõmmigi ei näinud sinna vee sisse, kui tugevad ja ilusad - Tuula-Fjodorov Reeda (Nobe), Eensaar Ethel (Outside.ee) sealt entusiastlikult, patsid sirged, läbi kihutasid.
No Reeda pani muidugi risti üle kartulivagude ka! Minumeelest tema tagaratas enamus aega maad ei puudutanud, pulss püsis tal ilmselt 65miinus juures ning ega ta sadulast kordagi püsti ei tõusnud. Ta isegi ei viitsinud teid valida - tõmbas otse igalt poolt. Nendel üksikutel harvadel hetkedel, mil ma teda silmasin.
Aga tavainimene ponnistas seal pokude ja põõsasmarana vahel pulss punases! Seega pole ka miski ime, et me sujuvalt KP32 vahele jätsime. Justnimelt!! Lihtsalt unustasime ära, jäi kuue silma vahele!!Total Feil!
Sest omaarust ma just tulin sealt (reaalsuses tulin siiski KP59st) ja nägin ainult järgmist KP'd mis pidi olema KP25!!
Ja te ei taha teada, kuidas ma rõõmustasin, kui Hallikma Heiti (Compressport) KP59's mulle täiesti arusaamatus suunas minema pedaalis:
aiiiikurrrrrrrja Heiti läks viga tegema!!
Nii lihtsas kohas pani niimoodi pange - täiesti uskumatu!!
Pidin itsitades rattalt mahakukkuma, kui KP25s taas Heitiga koos olime - arvates, et nad tegid väikese feili ... mis tegelikkuses tähendas lihtsalt vahepeal KP32 võtmist ... mida meie oma suures üleolevuses ja enda nautimises mitte ei võtnud!!!
Merka veel juurdles:
Kuulge, ta ei tee nii lihtsas kohas viga!!
Aaaeeeeee!!!
Tegi tegi, saab saab! Ja kuidas veel saab!
teatasin mina ...
aikurrrrrja kui hea tunne see oli!!! :-))
TOTAALNE FEIL!!!
See pole ju tegelikult reaalne! Imestad, miks kõik kuhugi suva suunda vajutavad?? Ja see ei jõuagi sulle kohale!! Alles kodus läbitud KP'de listi vaadates ... ootootooooot - no see ei ole võimalik!!!
KP32 asemel suutsime korraks sõita jumalast hüljatud suunda ... lihtsalt tühjast kohast.
Merka küll hõikas:
Aaaaaeeeeee!
Miks me sinna sõidame???
Me ignoreerisime teda! Täielikult!
Angaar ei saa seal olla!! No seal, kust ta paistab!!
....
Rahunesin. Oli ka tagumine aeg eksole??
KP54's saime napilt SI-pulgaga näpud Nobel eest ära tõmmatud, kui nad mööda vuhisesid, muidu oleks ilmselt käpad küljest sõidetud - Reedal endiselt tagaratas õhus! Kuna edasi kulgesime meie edukalt mööda jõeääre radu, mis olid vägagi sõidetavad vs. nemad nurgaga sihte mööda ... siis olime peagi neil taas kannul .... see fakt viis mu sellisesse eufooriasse, et vasakul asfaltteed nähes ja paremal jõe mühinat aimates, arvasin, et ma olen kohe-kohe Vääna-Jõesuu maanteesillal - seega tagumine aeg on hüüda:
Stopppp!!! Me läheme nüüd siia jõeäärde kivi võtma!!
Eeeeee möhhhh?
Tiimikaaslaste näos väljendus mõningane hämmeldus, aga ... ma olin endas nii kindel, nii kindel - ei või ometi viga teha ja punnist mööda kihutada!!
Jõgi sai korralikult läbivaadatud - kivi seal ei olnud! Ausalt ei olnud mingit kivi!!!
KP44 olev kivi oli selles teises kohas. No nagu kaardile oli märgitud. Seal oligi. Seal käisime ka.
KP24 otsustasime tegelikult välja jätta - liiga väike silm - aga kuna aega oli, siis läbisime. Ja kuna aega oli ikka jäledalt palju alles, siis KP36 juures kulutasime seda usinasti. Et sõita paar korda ratastega edasi-tagasi, siis joosta võsas edasi-tagasi ja ... no siis oligi juba aeg ära minna.
Kui kõik peale meid saabunud, olid ka läinud. Enne meid ei tulnud kedagi. Peale meid ka enam ei tulnud.
Edasi tuli Fjodorovi Ain, kes miskil seletamatul põhjusel ei viitsinud võistelda, küll aga kruiisis seal niisama ringi. Temaga juteldes võtsime KP29, kust ... taas miskil seletamatul põhjusel ... Eensaare Rain ei lubanud mul edasi sõita, vaid käskis tagasi minna:
Edasi saab ainult mere äärde!!
Mulle jäi tiba selgusetuks, miks edasi sõites mujale ei saa või miks ma ei võiks mere äärde sõita, aga see selleks. Järgmine kord.
Vaatasime hämmeldunult, kuidas Ain oma üüübersuurte ratastega aparaadiga iidjärsust ja sügavast euro_tee_kraavist läbi sahises, vile huulil .... ja tulime rattalt maha. Ei julgenud.
Kohe seejärel läksid meist mööda Reigo, Olga ja Pärtel (Saku maraton). Tõe huvides peab mainima, et nad olid jalgsi ning läbinud umbes samasuguse träki kui meie.Nemad jalgsi vs. meie rattaga.
Sama ajaga!!!
Nunuh!!!!
Viimasel neljandikul tuli nagu miski väss peale. Ei jaksanud enam vänta vajutada piisava watiga. Kusjuures, ajaloolise tõe huvides pean toonitama, et seekord ma ei käinud ühtegi korda külili seetõttu ... et ma ei saa saapaid klippidest kätte. Olen arenenud!! Võrreldes Elva Xdreamil toimunuga.
KP52 oli tõsine õnnestumine - ma nimelt taas ja taas ei näinud, et kaardile on miskid rajad joonistatud. Võtsime KP jalgsi puhtas o-suuna võtmes ... ja seda ilmselt kiiremini, kui rattaga. Ma pole üldse kindel, et me kogu tänase wxdreami rada jalgsi poleks kiiremini läbinud!KP21, 30 ja 47 osas kerkis mul ketserlik plaan murda läbi jõe kuskilt ja võtta need teistpidi järjestuses. Ets (Spordilinn) nii vist tegidki. Agurile see plaan üldse ei meeldinud. Korra käisime jõe potentsiaalset ületuskohta vaatamas - lind laulis, päike paistis, pung puhkes, vesi voolas, aega kulus arutelule ... ja me ei läinud.
KP47 oli jälle korralik feil. Õigemini sealt äraminek läks pekki. Suunasin kõik üle põllu kagusse väntama. Ja mõne aja pärast peaaegu paralleelset põlluserva mööda tagasi väntama. Mööda põldu nikerdada oli jube väsitav, aga kaart nii näitas. Ega ma tegelikult ei näinud ka eriti, mis seal kaardil oli, raputas rõvedalt.Et mitte liiga vara lõpetada, otsustasime KP20 ka edasi-tagasi sõiduga ära kahmida. Väga napiks läks. Õnneks viga ei teinud ja tatt_ripakil jõudsime aega.
Kokkuvõttes pean möönma, et oli kordaminekuid ja oli neid teisi asju. Kui ma sõidu ajal ... ei, kui ma kasvõi seistes näeks ka kaarti korralikult, no et mis nüansse sinna joonistatud on, siis võibolla läheks paremini. Igasuguste läätsedega olen proovinud - kui miinus nii pisikeseks teha, et kaart juba päris loetavaks muutub, vot siis ei näe enam seda, kas ees on mets või lage või pole see üldse selle kaardi maastik. Ja vastupidi. Igasugu luupe olen ka proovinud - nõu guud!
Teine teema on rattaga sõites enda asukoht kaardil. Nii kui pilgu korraks kaardilt ära pöörad, et vaadata, kuhu kulged vana?? ... siis pärast vahid seda kaardialusel kaarti nagu ... no nagu Perenaise saia - aru ei saa, kas oled ta kallal käinud juba või veel mitte!! Ja kui oled, siis millise kannika kallal??Joostes hoiad kompassiga pöialt õiges kohas, saad lennult aru, kuhu takerdusid. Rattaga sõites peaks ka miski viguri väljamõtlema. Tõsiselt jube närvi ajab kui ei leia kaardil õiget kohta!
Kõrvaltvaatajale võib see päris koomiline kaeda olla - vana kargab rattaselga (kõik naeravad mu seda vanakooli stiili: vasak_jalg_pedaalile, paremaga samalt poolt hoog sisse ja hopsti jalg_üle), kihutab kummi kratsides minema, uurib ja keerutab hullunult kaardialust edasi-tagasi, hea et vastu puud ei sõida või üle nipli ei käi (kusjuures on ka seda juhtunud!!). Siis jääb 200m eemal pidurid plokkis seisma, paneb jalad maha ja karjatab:
no pekki ma ei või, kus kurat me nüüd oleme???Endal on ka piinlik, ausalt!
Träkk |
Muidu selle WXdreami tulemused on kuskil seal
117 punkti
3:59.43
Segade 17.
45km tuli kokku
Paremad pildid peaksid olema Aldis Toomelt ja ilmselt ka teistelt, kelle nime polnud kirjas - aitäh ja RESPECT!!!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar