XT Suverogain ... no ei tule välja nuuuhhhhh!!!!

20.08.2016
Koolmajärve (Põlvamaa)
Sääsehirm
4h rogain

Käesoleva aasta XT rogainid on kõik läinud ... no võssi, sahinal. Et järsku seekord nagu õnnestub - ikkagi L-Eesti mets ja raba, rohkem orienteerumist, vähem tuima teejooksu, enesetunne ka suhtkoht okei - et hellitasime nagu lootusi kõvasti panna.
Midagi ei muutunud võrreldes eelmiste etappidega :-(
See 4h on meile ikka ilmelgelt liiga lühike aeg, ei jõua korralikult teemasse süvenedagi.

Tööd tegime tõesti palju - jooksime kogu aeg, ka rabas proovisime, hetkekski ei puhanud, söömine ja joomine käis käigu pealt. Ainus 3-4 mindine hetk oli joogipunktis (KP47), kus Merka täitis joogikotti ja ... Heigo õlu oli vaja ära juua (oi see maitses hea!! Tänud sõber!!).

Start
(Harry Veide pilt)
Planeerimisaega anti 5 minti ja tundus, et võtame lõunaosa puhtaks algatuseks ja siis üles. Idaserva (Võhandu-taguseid ja äärseid) ei puutu.

Mingil seletamatul ajel alustasime KP42 ja tulime vastupäeva alla. See ilmselgelt polnud kõige mõistlikum plaan - tulemuse tõi pigem stardist kagusse ja päripäeva alla. Ja leppisime kokku, et täna ei pane kogu aeg otse suunda vaid teeme mööda teed ... sest järjepidevalt tõdeme, kuidas kodanikud mööda teed minnes kiiremini punni jõuavad kui meie otse laksides.

Igatahes alguses meil sujub ja mingeid o-probleeme ei ole. Esimese tunniga läbime KP42- 72- 61- 81- 71- 41- 31- 23. Viimase juures Merka küll siunas ennast, et ta kohe õige sihiposti juurde ei läinud, aga .. no see oli max 20 sekki kaotust.

GPS träkk
KP51 juures tekkib arutelu - KP21-24-32-62 või KP52-62-32?? Otsustame idast minna ja mööda teed ning lageda serva. Ei lõika KP51'st kohe otse läbi raba!! Peale kraavi avastame, et kui väga täpselt kaarti vaadata, siis keeluala on ka talust möödaminev tee - et meie plaani ei anna teha niimoodi!! Lõikame siis lageda servast, kus aga oli korralik hein ja liikumine päris vaevaline!
Aaaaga talus enne KP52 on hea perenaine, kes auto pesemise kõrvalt rõõmsa meelega ka meid üle kastab - külm vesi oli vääääga hea selles palavuses!

KP62 juurde panime lagedalt tiba vara läände rappa. Sai sealgi liikuda, aga segadust tekitab miski suurem siht ja kraav ... mida kumbagi kaardil nagu ei ole. Hetkeline hämmastav segadus ... oot kus me nüüd siis oleme? Tee on edasi või missasja?? Õnneks hetkeline.

Niih, et mis järjekorras see KP32-73-53-45-33 kobar lahendada??
Sellises järjekorras lahendamegi. 73-53 suundaminek hakkas veidi paremale mul kiskuma, aga Merka korrigeerib selle kenasti ära ... sisuliselt käskides mul julmalt läände hoida. Vangutan küll veits pead, aga teen nagu kästud ja ... VOILA!!! täpselt punnile pähe! ... ilma tüdrukuta oleks ma ikka korralikult orbiidile kimanud!!

KP45 ja 2 tundi täis!
Vist jõuab ülevalt KP76 ka võtta?
Ja siis läänest paljuski mööda teed vutt-vutt-vutt alla.
Enesetunne endiselt suhtkoht hea, ei midagi väga erku, aga jaksas ja tahet oli.

KP34-47 läheme otse. Kaldume veits itta ja meie järel olnud tiim Vandersellid (Airi ja Epp) oli meist jälle ees. Müstika!! Pidevalt tabasime ennast neile järgi jooksmas ja ka järgi jõudmas ja ka möödumas ... aga siis nad jälle lõikavad o-värki sirgemalt ... ja on taas mõnikümmend meetrit ees! Ebameeldiv!!


KP47 "kohustuslik" pilt GO plakati ääres ja konsumeerida Heigo õlu :-)
KP56 otse, sujub.
KP75 mööda teed ringi ... mis tundub meile natuke vastuvõetamatu. Aga surume hambad risti, hoiame käpad teel ja ei pane suunda!! Valus on, pisar jookseb ... aga ei pööra võssa!

Enne KP48 oli poolvõssikasvanud talu juures mingi müstiline rinnuni kultuur_metsiku heina ja pagan teab mille segu koos nõgesega ... millesse mina mõtlesin et suren. Olin parasjagu üsna otsas ka teejooksudest ja ... no kurat, mingi selline tihe takerduv asi - no ei saa läbi, lihtsalt ei jõua jalgu tõsta koos selle ollusega!! Lisaks kasvas see ollus ka vagudeks küntud põllul. Mõtlesin, et kui kukun, siis ma enam ei tõuse! Tulgu mis tuleb, lihtsalt ei jaksa tõusta!!
No välja rapsisime õnneks.

Kusagile on minek
(Harry Veide foto)
KP76 ja vahetult enne KP69 täitus kolmas tund.
KP87 on minu kindel soov, Merka kahtleb, aga võtame ära ikkagi.
Ma olen päris läbi omadega nüüd ja ootan seda finišit. Samas pole ka selget teadmist, kas me tunniga siit ülalt jõuame õigeks ajaks finišisse??

KP68 ja 46 tulid rohkem Merka kaardilugemisel, mul oli endaga piisavalt palju tegemist. Teel üritasin hambad ristis tempot hoida ja mitte millelegi mõelda, metsas vaim ikka kustus ja joosta ei suutnud.

KP64 - keerame liiga vara teelt maha ja ... kammime mingit valet jalgrada. Mina olen täieti kutu ega saa põhkugi aru - Merka üritab mingitki korda ja distsipliini säilitada.
Me ei leiagi seda KP'd!!! Pikalt pole aega kammida ka, jäänud on napp 20 mintsi. Edasi joostes leiame muidugi õige teeristi ja .... mul käib peast läbi, et läheks võtaks selle 64 siis ära??? ... aga kurnatud keha ja nõrk vaim ei luba seda lauset välja öelda.
Tahan ainult ära, no päris ära! 
Või surra. Kohe!

Kõik! Aitab! Jõudsin! Elusalt!
(Harry Veide pilt)
Merka pakub enne finišit veel KP21 ... ???
Kuna see esitatakse minu õnneks, tema kahjuks küsilausena "kas võtame?" .... siis on minu vastus selgelt, üheselt, karmilt "EI!!!"
Ma juba kujutan ette, et ma võibolla suudan finišini vastupidada. No nagu püsti olla ja mitte külili kukkuda enne lõpujoont. Pilt on ikka sajaga taskus ja midagi ei mäleta lõpukiltidest.
Ja siis keegi ütleb, et lähme ringiga!
No tere tali tõesti! Kuidas nii lollisti saab üldse mõelda???
Kui Merka oleks käskinud .... siis ma oleksin läinud talle järgi. Ise ma ju enam kaugemale ei näinud kui 10 meetrit ette, Merka selga - ja pidin hammastega kinnihoidma sellest, saagu mis saab!!

Jõuame aega ....
Ei kommentaari!
... pärast öeldi, et olla jõudnud ...
... ise ei tea ma sel hetkel enam mitte millestki mitte midagi!

Tulemused:
133 punkti
Aeg: 3:57.34
39. koht (DH 12.)
Läbisime 28,2 km

Masendav
Masendav
Masendav



Tom ja Priit panevad oma klassi kinni.
Ain viskab lähes vahetult enne starti jalalt kipsi ja võtab üksi 214 silma - müstika. Müstika!!
Kõik suudavad, kõik teevad. Meie ...
... afterparty nats lohutas :-)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar