Extar 24h - seiklusspordi EMV

xtsport fanclub
puhas emotsioon!
17-18. juuli 2020
Pikasilla - Võrtsjärve alumises otsas
Sääsehirm - Merka, Priit ja Tarvo

Seiklus algas juba Viljandis, kus otsustasime pisikese burksi (loe: pasta) teha enne rajaleminekut. Ees ootas ikkagi 24h järjepidevat rahmimist ilma igapäevaselt enesestmõistetava hedonismita elik siis chipside ja õlleta. Organism ei arvanud sellest midagi head.

Seiklus seisnes selles, et kui olime kõrtsust lahkunud ja väisasime Selkut - minu teine mina ikkagi ei olnud nõus ilma õlleta võistluspaika minema ning Priit mõtles, et võibolla need 2 kommi, mis taskusse said, on ikka nõks liiga vähe 24h seikluseks - no et järsku ostan juurde ühe geeli_või_midagi - tüüpiline Priit!! - teatas Anneken, et tema oli esimest korda elus võtnud kaasa ridiküli - juhuks kui külastame restot enne võistlust, siis on ilus ridiküli kanda - ja seda nüüd enam autos ei ole!!

Sõitsime tagasi kõrtsu. Ridikül oli peaaegu poolel teel politseijaoskonda. Saime näpud vahele, võisime edasi liikuda võistluskeskuse poole.

Erinevalt mõnest eelmisest Extarist, kus ma kõik, absoluutselt kõik geelid enne starti autosse unustasin ... sai seekord seljakas täiesti punni. Lisaks oli plaan kanuusse võtta kilekotitäis igasugust manti - no ei pea ise vedama, kanuu veab!



Raja ülesehitus oli midagi sellist:
* proloog joostes 1h - tagasi võistluskeskusesse
* kanuu - tagasi VK'sse
* ratas - V1
* jooks - V1
* ratas - V2
* jooks - V2
* ratas - koju VK'sse

V2'e sai miskit manti juurde saata ... pisikese kilekotikesega. Vaatasin seda kotikest, mille Merka täitis kiirelt võileibade ja Priit sama kiiresti riietega nagu ilmaimet:
aaaa siia ju ei mahu Tõmmu_Hiidu üldse mitte ühtegi!!?? Nagu midahekki?!!
Ei mahtunudki, ei pannudki. Viskasin paar betoonikest/geelikest/vorstikest/chipsikest kotti ja ... no jäin lootma sõpradele korraldajatele, et ... nad ju tunnevad mind ... järsku on nad sellele mõelnud, kuidas rajal sportlasi turgutada ... enda salajastest varudest. Sõbrad peavad olema, muidu ei jääks ellu!!

Etteruttavalt: sõbrad olid rajal ja teadsid, mis on mulle hea!!!!

Proloog - 19-20.30
proloog
kanuuträkk
Tavapäraselt peaaegu valge kaart juhatas rahva koolini, kus tuli liita positiivseid ja negatiivseid numbreid, mis omakorda olid peidetud kooli sisemusse. Teada oli numbritega plätakate arv ... mina lugesin tükke ja Priit liitis. Viimase tehte -3 +7 tulemuseks sai ta miskipärast -4 .... aaa no tagasijooksul me Merkaga natsa mõtlesime selle üle ja pakkusime pigem +4. Sobis.

Proloog lõppes pisikese ujumisega - vesi oli soe, aga kanuuvestiga ei saa ujuda ju raisk!!! Ulbid nagu see asi seal. Kohutav!
Lisaks hakkas Priidul megakülm - väljas oli +24 ja vesi oli +22 umbes! Priit lõdises nagu haavatud kober. Nagu päriselt! See on, kui inimese kehas on rasvaprotsent väiksem kui null! Ei tasu nii teha! Vahetusalas ladus poiss endale selga kõik riided, mida leidis meie ja kõrvalolevatest autodest ... ja lõdises samamoodi edasi. Mina mõtlesin, kas panna ööseks T-särgile veel midagi peale või piisab varrukatest???!!!

Kanuu - kuni 01.00
Napilt enne esimest KP'd hakkas kanuutamise tunne sissetulema - liikusime kenasti. Misjärel ... keerasime nina ümber ja mõlasime võistluskeskusesse tagasi. Nimelt jõudsime samaaegselt tõdemuseni, et träkker, mis pidi olema Priidu küljes - seda seal mitte ei olnud.
Vana seiklussportlase tõetera: no ei saagi ju tegelikult minna pikale rajale, kui ei ole testitud tiimi võimet efektiivselt koos ühes kanuus töötada!!
Soojendus oli tehtud, kaasvõistlejatele piisav edumaa antud (no me oleme kanuus teiste jaoks lihtsalt
liiga kibedad kärbsed) - tuli hakata panema!

KP6 ja 7 vahel oli meil miskipärast hullult vaja tungida läbi pilliroovõsa. Peale mida lahmas mul vasakust põlvest ja käest korralikult verd - keegi ketser oli pilliroolehed vahedaks ihunud. Mingit med_komplekti kanuusse ju ei võtnud - no mis saab kanuus juhtuda???!!! ... põhjaminemisel plaastrit pole eriti vaja ... kui ainult suu kinni teipimiseks, et vähem karjuks. Tõmbasin varruka ümber põlve, et kanuu verd täis ei valguks ja põhja ei läheks. Otsustasime siiski järvelt KP'd ära korjata ja siis korraks VK'st läbi põigata, et irvakil põlv kokkukortsida - pole ilus, kui kõõlused paistavad. Nii tegimegi.
Esimese ringi tegime järvel.

Peatus VK's oli emotsionaalne - Maret revideeris osavate näppudega medkohvrit ja Hardi/Heigo/Eero valasid õlut - ülejäänud viskasid peent saare huumorit. Priit lisas endale riideid!! Käis ka läbi miski uitmõte - järsku peaks õmblema?? - aga kuna niiti/nõela polnud võtta, siis ei hakanud.
desinfitseeris/teipis/sidetas põlve,
Panime uuesti jõele - sedakorda lõunasse - aega ju oli ja seiklus must go on!!!
Kanuu lõpetasime kenasti viimase valguse kustumisega ... korraldajad juba ootasid kaldal ... proviandiga :-)

Õhtune taevas oli nii ilus, nii ilus!!

1. rattaträkk
Ratas - kuni 05.00
Pime oli, aga mitte väga külm - pikk püks ja pikk varrukas said siiski pandud. Priit lõdises endiselt, lisas veel riideid. Kohe esimese KP'ga panime kala - ei lugenud välja, et üle oja ei lähegi teed - no pidime siis jalgsi sumama ja ragistama - kole võsa oli oja ääres ja ... kõige rohkem ajas närvi see, et puhtad/kuivad tossud pidi kohe seikluse alguses märjaks tegema - väga ebameeldiv.

Edasi oli üldiselt õnne - ülesanded sai lahendatud - ühel joonel KP'ga näkkas koheselt, teisel joonel ei hakanud üldse mõtlemagi, et sõidame ühe KP pärast pool maailma läbi. Võtsime oma KP'd ära ja erilist viga öös ei teinud.

KP22 oli korralik porr. No seal oli neid rajakesi ikka veel ... tähendab, olgem nüüd ausad - mujal olid rajad ja ei olnud KP'd. Loobusime, sõitsime vahetusalasse. Aga kuna seal ikka levis kuuldus, et miski tiim olla KP leidnud.
Kimasime tagasi möllama. Leidsime ... KP, mitte raja! Oli õnne!

Varahommikune taevas oli nii ilus, nii ilus!!

reljeefikaart



Reljeefikaart - kuni 08.30
Priit üritas kanda KP'd ka 50K tavakaardile - no palju õnne!! Ja siis üritas ühte reljeefiKP'd võtta 50K kaardiga ... kus ei olnud reljeefijoontki väga olemas selles kohas :-)

Tegime lühidalt - mõned KP'd, mis polnud liialt kaugel. Õnneks oli juba valge ja palavus hakkas ligi hiilima. Isegi Priit kooris paar kihti sulejopesid seljast - võimas!!
Tegin ühe o-vea - KP45 panin tiba pikalt. Sai natsa vales kohas kammitud. Aga muidu sujus enam-vähem, mingit erilist säravat o-hiilgust me ei näidanud, aga päris orbiidile ka ei pannud.
Enne vahetusala panime 45 kraadi valele teele!! Ei vaadanud kompassi ja teadsin, et teele peame sattuma, mis viib V1. Paraku oli see vale tee ja viis tiba mujale.
Samas ... hakka või uskuma, et iga viga on millekski ka hea:
Merka: oot vaata kas see on Hardi Stokkeri auto, on sinine ju??
Ma nats lödi ka juba: aaa ei tea, vist ei ole, miks ta siin peaks olema....
...... 

Ja otsekui muinasjutus, läbi hommikuse hämara udulaama, astub härra autost välja - annab purgi õlut - jahedat õlut! Päris õlut! Mõtelge!! Oikurrrrrrrja kui hea see oli!!! Nende magusate geelilödide vahele - täiesti ulme!!


rattabingo
Rattabingo - kuni 11.00
Mul ei olnud mingit eelarvamust, et rajameistrid ei ole erilised põrssssad!! Et nad panevad need KP'd just sinna, kuhu meie ei satu ... ja sinna ei pane, kuhu meie läheme. Ja ma ei eksinud! Heigo ja Randy tegid jälle omad ära - neli esimest KP läbimist andsid tulemuseks 0 - just - täpselt null punkti!! Lisaks sattusime mingile kaduvale rajale, kus tuli läbi võssi rattaid tassida ja muud porri!
Aitäh sõbrad!!!

Lõpuks mõned silmad ikka korjasime kokku. Läbi suure häda ja viletsuse. Ma
olin vahepeal ikka täiesti lödi. Lihtsalt jäin seisma, koukisin seljaka lahti ja toppisin suhu, mida leidsin. Geeli ja jooki ja ... no kõike. Kumm oli nii toss, et üldse ei tahtnud enam liikuda. Päike küttis armutult ning parm sõi isukalt. Raske oli. Ausalt!! Õlad valutasid, kann andis tunda ... mott oli maas!
Samas kuidagi pidi ju sinna V2 ära venitama. Venitasimegi lõpuks. Saime mandikoti ligi.


Peegelkaart - kuni 16.30
Väike kahtlus käis läbi pea, et miks nad meile nüüd kõikide värvidega trükitud kaardi annavad. Et
vasakul reaalträkk, 
paremal kaart, mille järgi mindi
N/S suund on mõlemal tagurpidi
kuskil järsku on miski konks ja seatemp taas?? Samas oli toss üsna väljas ja rohkem mõtlesime eesootava LÜ peale, kus pidi mingeid õuduseid tegema hakkama - ronima nimelt.
Asusime teele - Priit tahtis kohe minema lapata ... aga mulle tundus kuidagi nagu, et asjad kaardil vs. reaalsus ... no nagu ei mätši. Ei saanud kohe pihta ka, et milles kolb. Õnneks on kuskil seljaajus juba teadmine, et siin on kombeks kaarte valeks väänata ... aga mis sedakorda tehtud on??
Peegelpilt???!!!
.... krt mitte ainult!!
.... põhja-lõuna suund ka nagu ei klapi???
krt nad on N-S suuna ka vastupidiseks pannud!!
Põrssssssakari krt!!!

Priit tõi 50K kaardi, aga sellest polnud ka eriti abi. Pidi aju nihkesse ajama, alguses vastu valgust kaarti vaatama ja siis endale selgeks tegema, et kaardil tee paremale tähendab reaalselt teed vasakule. N/S suuna vahetus niiväga ei seganudki.
Korraldajatel oli muidugi nats kahju, et me nii valjuhäälselt oma kommentaare jagasime - paar teist tiimi oli ka meiega - nad vo olekski jäänud nukra näoga sinna istuma. Võistluskaaslasi tuleb ikka hoida!

Heigo/Randy - seakari ma ütlen!!!

Panime siis minema - alguses nina kaardis ja paar apsakat lipsas sisse. Aga muidu kuni LÜ'ni sujus kenasti - harjub ära selle peegliga. Millega ei harjunud, oli ilm. Päike laksis lagipähe ja temperatuur oli tõusnud ilmselt kolmanda kümne lõppu - oi mulle ei meeldi selline ilm - ma lihtsalt suren ära, vajun kokku. Jooksusamme ei tulnud juba enam ammu, oli selline tuim vantsimine.

Priit täis tahtmist
Hoogu veel on!
LÜ's  tuli ronida. Kolme moodi. Üks ronis üles sillale jumariga, teine silla alt läbi ja kolmas laskus alla.
Priit kui ilma kaaluta vend - las ronib üles! 
Merka põhimõtteliselt ei roni ja ... no ma siis laskun.
Kõik oli kena ... ainult meist keegi polnud kunagi kuulnud sõna "jumar". Rääkimata, et keegi meist seda kunagi näinud oleks või teaks, mis sellega teha saab. Peale mõningast näppimist saime pihta kuidas see töötab. Priit rakendati selle külge ja ... mindatagu!!

Priit:  aaa mis ma tegema pean
PEKKKIIIIII!!!

- no siit kanuust ... sinna sillale
- kuidas?
- ühe käega tõmbad ja siis astud kuhugi .... aaaa ega ma ka ei tea tegelt

Õnneks tuli appi Reeda, kes andis kiire algkursuse Priidule ... mina hiilisin paadiga minema, Priit jäi rippuma ... päris kauaks.
Mingi aeg hiljem, kui Priit liiga palju ülespoole polnud liikunud ... tekkis Merkal mõte, et kuule tõmbame ta julgestusköiega üles, sest muidu ta jääbki siia. Mitmeks päevaks.

Oli ilmselge, et Priit ise edasi enam ei liigu. Ei üles, ei alla.
Samas - me kahekesi teda ka üles ei jaksanud tõmmata. Kutsusime appi Indrek Mahla, kes vigastatuna ise ei saanud VärskaOriginaali tiimis osaleda, appi. Peale ilget ponnistamist ja jagelemist õnnestus Priit kuidagi sillale saada. Poiss oli läbi nagu kalts ... lebas seal ja inises ainult, tal vaesekesel polnud kindaid ka. Kole lugu. Ärge seda jumarit kodus ise proovige!!!
Üks punn oli käes ja kuna vaatepilt piisavalt õõvastav - mõtlesime, et las jääda, lähme minema.

Laskumine .... tehtud!
Mahla agiteeris mind siiski laskuma. Ma paar korda olen proovinud ja tegin 8'ga laskumise ära - see
pole eriti keeruline. Tegelikult on see suisa lihtne ... ainuke keeruline koht on üleval üle serva saada ... ilma nahka servale jätmata. Peaaegu sain seekord!
Teine punn ka käes, damned we are good!!!!!



Tagasitee vahetusalasse oli ilm veel palavam, parmud veel suuremad, võss veel vastikum ja pilt veel enam taskus. Juhe jooksis kokku KP75's,  kus oli miski vana teederägastik nelja eri suunda. Mingid vallid - ühe ots tuli leida. Vot seal oli lootusetu seda parem/vasak asja ajada - igasse nelja suunda läheb tee - mõhkugi enam ei jaga, milline peegelkaardil vastab millisele maastikul. Poolumbes lohade järgi läksime - ära tõime!
Ja vaarusime tasasel sammul vahetusalasse. Ilm tappis kenasti.

Ratas koju - kuni 19.00
Minul oli kumm tühi. Endal. Mitte rattal. Nagu päriselt kohe. Lihtsalt ei jaksa sõita enam.
Kohe alguses tegime ühe o-vea ja sõitsime teineteisel eest ära ... tagumine ei teadnud, kuhu minema peab ja ootas ristis, kuni keegi märkab ja tagasi pöörab. Ei jaksanud mõelda, suhtlusesse segunes närvilisemaid fraase, stressitase tõusis.

kaart ilma träkita
Kuidagi pidi siiski finišisse jõudma. Aeg hakkas ka peale suruma - eri tobe oleks olnud finišisse hiljaks jääda ja trahvi saada. Hülgasime siis vahepealt mõned punnid - sõidame VK lähedusse ja võtame sealt, mis võtta annab. Iseenesest oli see õige otsus, võibolla olin natsa liiga kartlik. Aga mul oli ka pilt päris taskus - sellises olukorras mõte pole ka enam kõikse kirkam.

Viimasel tunnil natsa kosusin. Suutsin korra ikka ka seda rattakingadega külilikukkumise värki teha - lajatasin kuklaga vastu kivikõva teeroobast - õnneks sai esimese laksu kiiver, mis ragises võikalt! On hetki, kus sa hoomad täiega turvavarustuse olemasolu vajalikkust. Nagu sajaga!! Ma ei tahagi rohkem mõelda, mis oleks võinud juhtuda kui ...


Lõpust noppisime kõik ripakil KP'd ära ja olime suht-koht normaalsel ajal finišis ... no ei olnud tund või rohkem varem.

Tehtud!
Tulemused leitavad XTSpordi veebist
Aeg: 23:35.11
59 punkti
15. koht (DH: 11)

Ei ole paha!
Nagu Merka ütleb: kui sa veel trenni ka teeks natuke .... :-)
Jah, trenni vo peaks natsa tegema enne 24h rapsimist.
Või ei peaks? Ma ka ei tea ...

Summarum:
* Kraaps ja Igavene Respect korraldajatele - kõik eelmainitud persoonid + vahmiil Joonased ja Edith ja kõik kõik teised!

* Kummardus kõikidele kaasvõistlejatele - eriti Juusa, Improvised, LasSpordivad, Esto Picnic Team, Mongolian Adventure Team, Enimal, Compressport ja kõik teised. Ilma teieta oleks igav - juba teie ponnistamist ja professionaalsust kõrvalt vaadates - see aitab edasi!

Last but not least - olles more_less kursis viimaste aastate Extarite sisuga ... vaikselt hakkab tunduma, et kõik trikid on juba ära tehtud? Või ei ole siiski veel?

Kõik head pildid on Edithilt - RESPECT!

Xdream Elvas ... eksklusiiv!

5.06.2020
Sääsehirm - Merka, Asse ja Tarvo
B-rada

Pausil olnud massiüritused hakkavad pisitasa pead tõstma. Või mis pisitasa - kõik tahavad teha ära kõik, mis tegemata. Ainult vabu nädalavahetusi pole nõnda palju jäänud. Elvas sai näiteks ühel tänaval erinevate võistluste raames lähes korraga rattaga sõita, rullitada, iksdriimida ... puudus veel autoralli ja lennushow Eurofighteritega Elva tänavatel - pole paha!!

Aaaa et mismoodi läks või?
No traditsiooniliselt - stardis läks aega.
Ja siis läks veel aega ... et jagada lahti kes kuhu o-hajutusse tormab. Ja siis läks veel aega, et tõdeda, et KP'd tuleb ikka järjekorras 1-2 võtta ... mitte 2-1 ... või 2-2.

Marko Hõraki pilt
Ja siis läks veel aega, et kuidas_kurat arusaada milline see poi on! Sellest ei saanud lõpuni aru, et kuidas seda määrama peaks. Miskipärast oli mul arusaamine, et viga ei tohi teha, sest trahv on 3 ööpäeva pimedas pisikeses kambris ilma friikate ja õlleta. Et me peame selle LÜ täiesti kindlasti ära lahendama!!!
Mnjahhhhh .... kui me veel 5 mintsi kauem seal seda poid ja kaarti oleksime üksisilmi jõllitanud ... siis ilmselt oleks tulnud need vennad, kes poi peale võistlust ära toovad.
Ühtegi head või vähem geniaalset mõtet ei tulnud!


Jalutasime selle otsustusKP juurde ...
Esimene rattaträkk koos
jõe forsseerimisega KP8-9 
.... et mida siis nüüd valida???
Vaatlused järvel andsid tulemuseks X või Y ...
Vaatlused KP lohade sügavuses andsid tulemuseks Z ...
Vaatasime ja mõtlesime .... pikalt ... pikalt .... pikalt.
Täitsa mõtlikuks tegi! Kedagi enam ei tulnud!

Valisime Y ... sest meie andmetel pidi X õige olema .... aga sealt polnud absoluutselt keegi läinud. Z pidi kõige valem olema, aga seal oli muld välja trambitud. Seetõttu oli äärmiselt loogiline valida Y, kus oli märgata mõningaid jalajälgi.
Onju loogiline!!
Või ei ole???
Meie valik ei osutunud siiski õigeks ... 

Rattasõit oli ilmselgelt mu päeva highlight!
Olin nimelt just äsja omandanud klippidega rattapapud - sihukesed, millega saab joosta ka. Ma ei ole kunagi klippidega sõitnud. Kunagi olid start-šosseel korvid ja seanahast ülikoleda rattakinga all oli miski plastikjubin, mille prakku istus kenasti pedaali raam. Kui siis rihmad kinni tõmbasid ... siis ei saanudki enam jalga kätte ... mis iganes juhtus. Nüüd väidetavalt peaks saama kanda välja pöörates jala klipist kätte - proovisin paar päeva enne asfaldil maja ees - täitsa toimis.

Metsas ... üldse ei toiminud. Tähendab tehnoloogia toimis, aga human-factor ei vedanud välja. Enamuse ajast human-factor feilis.

Muud träkid:
ratta valik-o ja kanuu
Esimene kord tahtsin uljalt metsarajal vähe porisemas kohas eelsõitjatest mööduda ... esimene ratas vajus rummuni porisse ja mina ... külili. Kumbagi jalga ei saanud klipist kätte - alumise liigutamist takistas paks pori, mille sees ma lebasin; teine jalg oli asendis, kus seda rohkem keerata ei õnnestunud. Lebasin seal siis nats aega ... ainult silmad paistsid mudast välja ja suust tuli mulle - puhas õõv. Lõpuks sain ratta jalgade küljest kätte ... rahvas vahtis mind nagu ilmaimet!!

Sama trikki tegin veel 5-6 korda ... tasasel kiirusel juurikatel nikerdades ... no ei saa jalga vajalikul hetkel pedaalist kätte - kukudki sirgelt lihtsalt külili. Tead küll, et pead kanda välja keerama, aga no alateadlikult ikka tuhat muud tegevust on teha kukkumise hetkel. Ja jälle oled hopsti külili - pedaalid tossude küljes. Ja rahvas lõkerdab naerda ümberringi. Võimas!!

KP8 oli tegelikult valel pool teed - seetõttu panime sellest vudinal mööda. Pikalt! Ja me ei olnud mitte ainsad, kes sellega tünga said! Kohati oli ka seda, et kõiki kaardile joonistatud kriipse reaalsuses ei eksisteerinud - no näiteks kui träkki vaadates tekib küsimus, miks KP184 sellise ringiga tuldi? Vastus on lihtne - KP184 polnud poi-ülesande valesti vastanud tiimidel (ja neid oli valdav enamus ma arvan) üldse vaja võtta ning seda otseteed nagu vist ikka päriselt ei olnud??   

KP8-9 träkk oli meie udupeen shortcut - oi me olime uhked selle läbilõike üle. Nimelt panime otse - müdistades ratastega kuskil rinnuni vees läbi jõe silla kõrvalt, mis oli keeluala. Värisesime rahulolust kuidas me hullult võidame kõiki, kes pidid ränga ringi tegema üle autosilla.
Järgmine päev vaatasin träkkeritega tiimide liikumist ... ja siis aerofotolt ... et meie läbisumamisest miski 200+ m allavoolu oli jalakäijate sild - kust ülejäänud tiimid rahulikult üle jalutasid ja meid 6-mindisel träkil 3+ mintsiga võitsid.
Tulenevalt üle-eelmisest lõigust - mulle tundub, et võistluse ajal seda jalakäijate silda kaardile märgitud ei olnud. Ja ma ei taha praegu kuulda lauseid a la "tuleb ikka kaarti hoolikamalt vaadata!" Tasa! Seda silda seal ei olnud olemas - ja see on absoluutne tõde!! 
Või siis ....
On teoreetiline võimalus, et meie valik ei osutunud siiski õigeks ... 


Valik-o, koos
mõningate veetakistustega
Edasine oli meie leib - valik o-jooks. Vanal kaardil. Ujumisega. Puhas meie ala!
Täpselt nii ka kujunes. Joosta oli alguses ikka jube raske, õnneks ka Asse ei kiirustanud, Merka muidugi pani padinal eest minema. Hoidsime kannul. Valisime lühima võimaliku ringi ja viga tegelikult ei teinudki. See distsipliin tõi meid üldjärjekorras kohe poole võrra ettepoole.

Väike elevus tekkis KP173 ujumisega - teatavasti on mõistlik vees alati papud jalast võtta - kordades kiirem ja lihtsam on ujuda. Torkasin tossud särgi tagataskutesse ja kukkusin kühvima. Mingil hetkel vaatasin tagasi, kus Merka ja Asse? Näen, Merka lehvitab mu paput ja hüüab: "kae, mille ma leidsin!!" Ta oli sellega ujudes täiesti juhuslikult vastu nina saanud. Ohkasin kergendatult - vedas ikka mul!
Igaks juhuks katsusin särgi tagataskut -  seal ei olnud enam ühtegi paput!
TEIST PAPUT EI OLE ENAM!!!
No minge pekki - kuidas ma edasi teen, kui üks toss on kadunud???!!!
Tuhat mõtet käis läbi pea - paanika, paanika, jaanika!!

Õnneks on tänapäeva tossudel omadus tõusta vee peale ... järgnes mõningane paaniline ringikühvimine - üles leidsin! Pistsin põue. Ühe Asse tossu panin ka põue - siis tal kergem ujuda. Vesi oli maru soe, samas veetaimestik kasvas ka korralikult - oli tegemist, et kätt veest tõsta rohelise puhmakaga - kujuneski selliseks madala_käega_krooliks.

Vahetult enne KP177 sattusime tiigi moodi kraavi ületamisel täiesti juhuslikult kohta, kus ootas suurem seltskond kaameratega - jälgis erutusvõdinaga teisel kaldal. Et mida nad nüüd teevad??
"Kohe sisse, karake kohe sisse!!"
Ilmselgelt oli see läbinähtavalt võlts ettepanek!
Samas alternatiive ka ei paistnud kusagil - sumatasimegi sinna veetaimede ja pori kooslusesse ... ojal oli sügavust üle pea, pidi täitsa ujumisliigutusi tegema :-)

Edasine rattaga valik-o sujus suhtkoht okeilt. Me ilmselgelt pole mingid rattagurud, aga kaarti tunneme ... paraku ... juhtus nii, et valikus võtame 115 ja 113 ning 112 ja 114 ei võta, leidsime peale 115 võtmist minu juhendamisel ennast punktist nr. 112!

- kuule aeeeee!! 115 ja 113 võtame, 112 ja 114 EI VÕTA!!!
- kui keeruline sellest on aru saada - 115 ja 113 läbime, 112 ja 114 ei lähe!!!
- just! Selline plaan oli! .... aaa mul läks tiba sassi!

Ilmselgelt olin kaotanud suure osa usalduskrediidist, sest järgmisel ratta o-valikul kästi mul punase vildikaga tõmmata kokku punnid, mida me peame läbima!!
ja nüüd jäta meelde - punasega märgitud punnid võtame, teistesse EI LÄHE!!! Said aru???!!!
Sain. Nii tegimegi. Paari pisikese, 15-20 sekise veaga.

Kanuu.
Jälle ilmselgelt meie ala. Taas valik-o. Punnid tuli võtta kanuus olles - kühvisime need allavoolu läbi ja vastuvoolu tõmbasime ennast tagasi. Ilmselgelt me ei hakanud mõtlema mingitele variantidele kannaks kanuu mööda teed tagasi saaks rutem võibolla??!!
Kanuu meile meeldib, mõlada on lahe, rada oli ka lahe!

Rattaga viljaelevaatorisse. Olime taas aegu vaadates kiired rattaga - mis on täiesti uskumatu lugu. Rattaga me tavaliselt ei ole kiired!!

Kuna Merka kardab kõrgust ja mina samuti ronimisi/laskumisi ei naudi, siis saatsime Asse. Asse tegi mis tarvis - kiiresti, professionaalselt!

Oli jäänud veel LÜ, kus elektrikarjuse vahele saadeti silmad kinni mind.
arvestage, et elektrikarjuses on vool sees!!! - no hea jutt küll eksole, on ta jeee seal vool sees
- ...... aaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiissssssssssssssssaraiskkk!!!!
......
Hele litakas piku kintsu võttis põlved nõtkuma. Ma olen enne ka elektrikarjust katsunud, aga sellist
litakat, mis põlved nõrgaks ja kere kangeks võtab - vot pole enne saanud. Ilmselt läbimärg lycra andis oma sära sellele. Ja mu ennegi mitte liiga uljas samm muutus 2/3 võrra lühemaks. Hirm hoiab ikka inimest elus!!


Viimane krool Arbi järvepromenaadi võrgu all oleva jaamani pesi riided kenasti puhtaks - no et finišipildid oleksid ikkagi esteetilised. Ikkagi linna keskväljak!

Märjas liibuvas lycras noorsportlased - fotograafid olid ametis ... eriti sega- ja naistiimidega :-)
Oli meeleolukas!


Kokkuvõttes tubli 36. koht, segade 14.
Trahve ei saanud ja vaatamata üliaeglasele algusele - tegime oma peaaegu ära.

Foto Marko Hõrak
Korraldajale - erilised ja ülisuured tänud selle eest, et rattaträkid olid huvitavad!
Tavaliselt on rattatrassid nõmedad! Ausalt on! Igavad! Mõttetud pikad kulgemised punktist A punkti B. Nüüd oli jummala äge - pidevalt pidid midagi valima ja kaarti lugema. Ei tulnud kordagi mõtet - krt saaks see ratas juba läbi, võiks isegi edasi teha!!

Ehk põhimõte "pange rohkem punkte ja laske kogu aeg valida!!" on võitev idee!
No ja muidugi igasugune jooksu o-valik, võimalikult pikk, mida o-tehnilisem seda parem, võimalikult paksus võsas/mudas või suisa vees - see on meie must_leib, mis toob naeru näole ja rahulolu keresse!

Samuti suur tänu kõikidele pildistajatele!
Ja kaasvõistlejatele tiimidest Twister Sega, Võttegrupp, Hea Tahe ning Soosambla - ergutamise eest! Teistele ka ikka tänu!