Start on rahvarohke .. ja ma olin nii elevil (Haapsalu on ikkagi mõnevõrra tuttav kant mulle...ja "tuttav = lihne"!!), et mitttttttemidagi ei saanud aru stardiharjutusest "X+Y+Z˂11, ära tuleta vastust jrk. numbri kaudu". Ma ei saa sellest lausest tegelikult siiani aru - ma mõtlen lause teist poolt!! Lisaks panin stardis kella käima ... ja kohe ka kinni :-) - ülejäänud track nähtav allpool Timexi logol klikates.
Õnneks Agur ja Merka jagavad matsu ja saadavad mu kuhu vaja ("kohtume kivi juures!") - sealt leidsin "Y=3", tulin tagasi, liideti 3 numbrit kokku ja kukuti jooksma ... õiges suunas.
Kusjuures ma ei saa ikka veel aru, et möhhhh? Ma eeldasin natukse sügavamat matat - no miski integraal ja ruutjuur ja faktoriaal jne. jne. Kolm tundmatut tähte nagu eeldasid kõrgemat matti, kui lihtlabane liitmine - lisaks arvasin ma alguses, et tornide välismüüride siseküljel on umbes 20 silti, millest miski vaistuga tuleb leida õiged ... ja seejärel miski peene arvutuse järgi saab aru, mis on need õiged sildid, millest kalkuleerime uued arvud, mida peab lõpuks liitma. Ja sealt peab midagi tuletama ... aga mitte järjekorranr. järgi?????
Agur valib õige KPde läbimise träki (48-49-47-45-41-42-44-46) ... ja ma enam ei mõtle matale. Joosta on hea ja tore, tempo kerib üles ja eriti viga ei saa tänavatel teha. Sadama juures korra nagu tuleb kerge väss, aga kannatasin ära. Vahetusalas üritan tehtud jooksu vaheaega võtta .. ehk siis panin kella uuesti tööle - mõistlik mõte!!
Raja esimene pool |
Edasine rattaträkk Paralepas läheb ka OK, Agur valib taas õiged KP'd (51-53-54), oleks võibolla olnud kiirem kasutada metsateid, aga ... täitsa OK. Ainult mulle tundub, et me sõidame maru aeglaselt - mis on eriti imelik, sest mul vist ei ole nõrgemat ala, kui rattasõit.
Kiltsi lennurada ja vaja leida tühjalt kaardilt KP kraadide ja distantsi järgi - valida saab 3 objekti vahel. Mulle jäi juba rongisabas kuidagi kummitama variant Väga suure vana maja sees. Seda peab ju ometi nägema ja ... vana maja, vana maja, vana maja, Rohuküla maantee ... siin on midagi tuttavat - aga mis?? No ei suuda väljamõelda!!
Vahepeal pakub Agur idee: paneme mööda maanteed teise otsa ja sealt võtame tagasi - pole paha idee!! Lennurada tundus silmajärgi piisavalt pikk, et läbi kaardi valge ala ulatuda (~2,5km), igaks juhuks läheme varurajale maantee poole - plaan sealt lõppu sõita ja siis vaadata.
Mingil hetkel Merka hüüab: kuule vasakul on mingid varemed! Vaatan minagi - midagi ei näe. Ja siis .....BINGO! Ungru loss = väga suur vana maja!! Edasine on juba vormistamise küsimus.
Rattaträkk KP20, kus üle vesise kraavi mingi hädised 2 vitsa ja jube sabatamine ... mis te jagelete, karake vette ja ujuge üle - nii teeme, teised ikka sabatavad edasi.
Ja siis piltidega Rattaralli - vali üks variant kahest! Kõik kolmekesi loeme, vaatame, valime ... ja vaatame üksteisele otsa - MITTE MIDAGI EI SAA ARU!!!Igaks juhuks sõidame Rohuküla maanteeni - sest sinna rida rahvast suundus. Mina ei saa kohe üldse mitte põhkugi aru ja annan alla - Merka ja Agur üritavad ikka mingit lahendust leida.
... ei edene...
... üldse ei edene...
...absoluutselt ei edene...
Aaaa mis me teeme siis ikkagi nüüd?
Merka märkab meist mööduvat A-raja naiste tipptiimi - sünnib idee: paneme järgi, nad teavad kuhu minna ja rada on ju sama! Päeva parim idee vist ... aga ikka kole piinlik on ka! Nii saama ... kulgeme lammastena tüdrukute järgi - täname, täname, täname!!! ... kuniks üks neist korralikult rattaga asfaldil matsu paneb (õnneks suurt häda ei juhtunud) ja nad lasevad meid ette. Ääääääää ... no pekki - kuhu nüüd???
Pedaalime törts edasi ja õnneks märkame taas teisi tiime, paneme vahetusalasse välja ja sealt siis vastassuunas tagasi - puhtalt tulijate järgi saame selle KP21 ka kätte - piltidest midagi aru ei saa :-(
Raja tagumine pool |
-------------
* mõlemal variandi pildid näitavad, et KP21 on üsna lõpus – täpsemalt ~1,3km lõpust tagasi.
* pildid KP21 ja KP22 (vahetusala) vahel on mõlemal variandil samad
Järeldus 1: savi need pildid, sõidame otse vahetusala juurde
* tagantpoolt 5. pilt on ringristmik – mis täpsemalt süvenedes on vahetusalast otse tulev ring Haapsalu mnt’l. Ringist tuleb lugeda 3 pilti tagurpidi tagasi ... esimene on ilmselt vanast raudteest ülesõit (see on kaardil ka näha ja sobib ka km’ide poolest) ja sealt tagasi veel 250m on KP21
Järeldus 2: KP on vahetusalast tuleva tee ringristmikust otse üle, vanast raudteest ka üle, siis ~100m ja siis paremat kätt võsas. KP on sisuliselt tee kõrval - max 100m eemal „kaduv rada“ – sealt peab välja tulema korralik loha - ei saa eksida, sest kõik piltidejärgi_sõitnud tulevad sealt ju välja!!Kanuus jagab Agur kohe lahti (RESPECT!!!): vesi madal, sõidavad ainult 2 inimest - saigi Merka ja mina. Vesi oli tõesti madal, mõla käis põhja, korralikult tõmmata ei saanud. Jalutada ka ei saanud, sest põhi savine ja vajusid kenasti sisse. Kahmime siiski korraliku tempoga KP63-59-61-62 läbi. KP60 tundub niiiiiiiiiiiiiii kaugel, mul tekib mõte: jätame vahele ja võtame 15 mintsi trahvi (kust tuli teadmine, et kanuuKP vahelejätmine annab 15 ja mitte 45 mintsi miinust - no ei tea). Korra mõtlesime ikka veel, et Merka jookseb ja võtab selle ära ... aga nähes tema liikumiskiirust ... ja kurtmist (vaata allapoole tüdruku kommenti ;-)) seal savipõhjas põlvini vees sumades ... ma üksi aerutan kanuud ka kiiremini ... kutsun ta paati tagasi.
võtta??
jätta??
võtta??
jätta???
Vaata, nad lähevad ikka nii kaugele ja niiii vaevaliselt ... tagasi tee ka veel otsa!!!
jätame vahele!! Me ei tee seda isegi 45 mintsiga ära!!! (siis oli ikka juba tulnud väike teadmine, et trahv KP eest on ka kanuus 45 mintsi ikka vist!!!) -
nunuuuh ... tegelt oleks selle KP võtmisele kulunud max 20 mintsi :-((
Merka:
Tarvo tahtis tegelikult öelda, et Merka lihtsalt keeldus põlvini mudas jooksmast, et ta isegi ei üritanud ja andis alla! Lugu oli nii jah, et ma pidin punktini jooksma, sest kanuu ei liikunud ja ma proovisin ka, kuid ausalt, mul ei ole neid jalgu, millega seal oleks saanud joosta. Viimases jooksus selgus, et Tarvol endal olid ideaalsed mudajalad, no ta lihtsalt liikus mudas meist kõige kiiremini! Kuid kahjuks olin mina esimesed kanuu KP enda SI-le võtnud.
No comments!
Edasine pole lihtsam, aga tuleme lõpuni ... kõndides ja mõlades vaheldumisi ... korjame isegi ühe üksiku väsinud tüdruku - kelle tiim oli jalgsi tagasisaatnud, et paat kergem oleks - veepealt kaasa.
Ride & Roll
Aguril oli kanuus pikalt aega ja ta jagas kiirelt ülesanded ... enne kui me mõtlema hakkame ja midagi vastuväidame :-) -
* Merka jooksma ja A-kpd;
* Tarvo rattale ja B-kpd,
* Agur rullidele ja C-kpd.
Tehtud - mõeldud! Ma suunan Merka kohe vales suunas jooksma (las jookseb rohkem ja väsib, muidu me ei jõua talle järgi lõpus!!) - võtsin kaardi valesti ette ja ... oli veits arusaamatust, minu paha, minu paha!!! Aguri jätame omapead, Merkaga otsustame, et tema võtab KP33A ja mina KP33B, saame teel kokku, ma võtan ta pulgale ja tagasi.
.... nuuuuujaaaaahhhhh ....
mina otsin oma KP33beed kaua, väga kaua, väga-väga kaua, väga-väga-väga kaua!! Ja natuke aega veel! Jooksen mööda (KP oli puu otsas!), kaardijärgi peaks nagu edasi olema (metsatukk_siis uuesti lage_ja siis alles puuderida), aga loha pole .... kammin ja kammin ümbruskonda, saan aru et olen vales kohas, aga kus on õige koht?? Legendi ei loe /kirjas ju, et puu otsas!!/. Lõpuks leian ja piuksutan. Siis sõidan igaks juhuks veel Merka KP'ni - järsku ta siiski on veel seal?? - et ta pulgale võtta. Loomulikult on ta ammu lahkunud.
Samal ajal Merka jookseb nagu loom - uskumatu ja RESPECT!!!
Tagasi vahetusalasse.
Mnjah ... kui mina vahetusalase tagasi jõuan, on teised juba puhanud, söönud ning teatavad, et "värvi kuivamist on ka huvitavam vaadata kui sind oodata!!!" Rattaga mees käis punkte võtmas - jajaaa_on_on piinlik!!!
Edasi rattaträkk tagasi lossihoovi kus teen ühe suusahüppe (igaks juhuks pakun enne võimalust Merkale - ta isegi ei reageeri!) Tulemus oli nõrk, aga jään püsti nagu kästud (mulle meeldib see ala!!). Ja jooksma - tõotab tulla korralik mudaralli kõrkjates ja madalas vees. Täpselt nii ongi!! Teenin austava nimetuse "mudajalg" ... sest ma liigun mudas ilmselgelt kõige kiiremini. Mulle jääb mõistetamatuks, kuidas keegi seal poris edasi ei liigu?? Ilge venimine!! Ilmselt olen piisavalt palju o-päevadel rabas ja kanarbikus sumbanud ja sellise selgelt väsitava liikumisviisiga rohkem harjunud. Merka kustutas see tammumine selgelt ära juba kanuurajal ... mis siis veel rääkida peale 8km jooksuträkki uuesti mudas müttamisest. Aga ta peab vastu ja ei anna alla!
Orienteerumisest pole siin suurt lugu - kõrkjas on ülepea ja liikuda saab ainult mööda loha ... lootes, et see on õige loha. Natsa sirgeldame pilliroos ka, aga ei miskit hullu kammimist.
Lõpetuseks veel LÜ, kus üks tiimiliikmetest tuleb sikutada köiega ~7m kõrgusel rippuva KP'ni. Mõistlik oleks tirida Merkat kui kõige kergemat, kuid ... tal on üks pisike probleem sellega ... et siis kargan ise rakmetesse. .... Ülevalt jälgin Merka ja Aguri ponnistamist ... ma ei saa eriti kaasaaidata, sest ma ei jaksa ennast ise üles sikutada. Nad on mõnevõrra hädas ... KP on jube kõrgel ja kaugel.
Saan lõpuks KP piuksutatud ja alla.
Finish!!
Ametlikud tulemused siin:
Aeg: 7:04.42 (sees 45 mintsi trahvi)
Koht: 51 (sega 17.)
Hooaja kokkuvõttes: 46. koht (sega 11. koht)
Tehtud - suur tänu Merka ja Agur!! Tuleval aastal teeme seda kindlasti jälle!!
Väike võrdlus teiste tiimidega ka:
Närisin protokollid läbi ja pisike kokkuvõte ka siia, võrdlesin järgmiseid tiime:
* Sääsehirm (see oleme meie :-)
* All Twelve Points (venna tiim, mehed, A-rada juba sada aastat, reeglina keskmisest eespool)
* Müttajad (A-rada, sega)
* Femme Müttale (tüdrukud B-rajalt)
* Balls and Dolls (sega B-rada, alati tiba kiiremad kui meie)
* Seiklusporr naised (A-rada naiste tipptiim, seekord 2. koht)
Kulgemise järjekorras:
* o-jooks. Supersooritus, meie kõigist ülaltoodutest kiiremad!
* rongiroomamine – meie ikka kõige ees!!
* rattavalik – Twelve Points kõige kiiremad (võtsid KP51,54 ja 55), meie kiiremad kui Femme, aga aeglasemad kui teised
* rattal valge laik (kraadid jms.) Kiireim Twelve Points, meie kiiremad kui Müttajad, aga teistest aeglasemad
* rattaralli piltidega – kiireim Twelve Points, meie ... uskumatu, aga mitte üldse väga paha!!! Femmed siin veetsid kenasti aega
* kanuu – kiireim Twelve Points (kes üldiselt läbis punkte meiega samas tempos). Võtmata kanuupunkt oleks meil ajaliselt läinud kuskil 15-20 mintsiga (et see aeg nii pikk tundub merel??)
* R&R – kiireim Seiklusporr, meie ajaliselt järgmised!!! Väga tublid!!!
* rattaträkk tagasi lossi – meie konkurentsitult aeglaseimad ... kuidas need teised sinna siis sõitsid????
* (porijalgade) jooks – Müttajad kiireimad, meie ... pole hullu midagi!
* köietirimine – ka ajamõõtja veendus, et eks ma kaalun ikka kõvasti :-((